اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

داوطلبان سلامت در زمینه شناسایی مادران باردار پرخطر نقش بسزایی دارند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شناسایی و آموزش مادران باردار پرخطر و تشکیل پرونده ضمن معرفی آنان به مرکز بهداشت از جمله فعالیت‌های شاخص داوطلبان سلامت در مناطق روستایی و شهری استان بوده است.

داوطلبان سلامت در زمینه شناسایی مادران باردار پرخطر نقش بسزایی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، سید مهدی طباطبایی به مناسبت روز جهانی داوطلبان سلامت اظهار داشت: افزایش شمار داوطلبان سلامت، سرلوحه برنامه بهداشتی هر کشور علاقمند به ارتقا سلامت است و ارتقا سلامت بر پایه اصول مختلفی بوده که یکی از مهم‌ترین آنها مشارکت می‌باشد.

وی افزود: داوطلبان سلامت افرادی هستند که بدون هیچگونه چشم‌داشت مادی و فقط به خاطر عشق، انسانیت و حس مسئولیت پذیری در برابر جامعه مانند حلقه ارتباطی بین مسئولان بهداشتی و مردم عمل می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان از داوطلبان سلامت به عنوان پیشگامان عرصه سلامت یاد کرد و بیان داشت: در حال حاضر تعداد 4 هزار و 222 نفر داوطلب سلامت (در قالب داوطلب متخصص، شهری و روستایی) در سرتاسر استان به صورت مشارکتی با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همکاری می‌کنند.

طباطبایی طرح ارتقا و پوشش واکسیناسیون کودکان زیر 6 سال در سال 91-90، راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت با مشارکت معاونت درمان، مشارکت با شهرداری زاهدان در زمینه طرح بازیافت زباله‌ها، توانمند سازی داوطلبان سلامت با همکاری داوطلبان متخصص، همکاری در زمینه شناسایی مادران باردار پرخطر و طرح همیار واکسن را از جمله فعالیت‌های مهم داوطلبان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ذکر کرد.

وی افزود: در حال حاضر نیز با توجه به هفته اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از بیماری ایدز با برپایی چادرهای اطلاع رسانی، شاهد حضور پر رنگ داوطلبان برای آموزش و ارتقای آگاهی عموم مردم هستیم.

رئیس مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی خانه داوطلب به عنوان یکی از فعالیت‌های نوین داوطلبان سلامت و طرح تأثیرگذار در مسیر توسعه مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین بخشی با هدف افزایش ارتقا سطح سلامت یاد کرد.

طباطبایی تصریح کرد: در سال 91 در جشنواره کشوری ایده‌های برتر در برنامه مشارکت مردمی که در شیراز برگزار شد طرح خانه داوطلب دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان یکی از ایده‌های برتر کشوری شناخته شد.

وی همچنین از خانه داوطلب به عنوان مکانی فرهنگی، آموزشی یاد کرد که در آن برنامه‌های سلامت توسط داوطلبان سلامت به صورت چهره به چهره به مردم آموزش داده می‌شود و در حال حاضر نیز در چندین شهرستان مشغول فعالیت می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد: در صورتی که هم استانی‌های محترم علاقمند به همکاری در سرنوشت سلامت خود و جامعه بوده و تمایل دارند قسمتی از مسئولیت عظیم ارتقا سلامت را بر عهده گیرند، می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا پایگاه بهداشتی محل زندگی خود مراجعه و به عنوان داوطلب سلامت ثبت‌نام و با برنامه داوطلبان سلامت همکاری کنند.

همه ساله 5 دسامبر مصادف با 14 آذرماه در کشور به عنوان روز جهانی داوطلبان سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/75002/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول