اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

پیش‌بینی «پیوست ‌سلامت» برای طرح‌های بزرگ خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی، معاونان، رؤسای دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشهد دیدار کرد.

پیش‌بینی «پیوست ‌سلامت» برای طرح‌های بزرگ خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد‌حسین فروزان‌مهر عصر امروز در این دیدار از تامین سلامت به عنوان وظیفه‌ای حاکمیتی، حوزه‌ای فرابخشی و تاثیر‌گذار در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی یاد کرد.

وی افزود: تامین سلامت انسان به عنوان اساسی‌ترین سرمایه محور توسعه پایدار هر جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌های تمام نظام‌های حکومتی دنیا به شمار می‌رود.

استاندار خراسان رضوی گفت: از آنجا که سلامت کالایی عمومی و تامین زیرساخت‌های آن وظیفه‌ای حاکمیتی است؛ ارتباط و تعامل دو سویه میان اجرا و حاکمیت اجتناب‌ناپذیر و در روند ارتقای شاخص‌های سلامت تاثیر‌گذار است.

رئیس شورای بهداشت و سلامت استان خاطر نشان کرد: به منظور ارتقای سرانه سلامت به ویژه در مناطق کم برخوردار باید رویکردی عادلانه، استراتژیک و برنامه محور داشته باشیم.

فروزان‌مهر با اشاره به تجمیع دستگاه‌های سلامت محور، راه‌اندازی شورای عالی سلامت و سازمان بیمه و سلامت کشور تصریح کرد: باید از این ظرفیت‌ها در جهت هم‌افزایی و همسو کردن فعالیت‌های دستگاه های بهداشتی و درمانی استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی برای افزایش امید به زندگی و عدم تهدید موالید جهت جلوگیری از افزایش میانگین سن جامعه را ضروری برشمرد.

وی اظهار داشت: طبق آمار موجود متوسط سن جمعیت ایران در حال تغییر از جوانی به میانسالی است؛ از این رو داشتن استراتژی مشخص در حوزه سلامت از اهمیتی غیر‌قابل انکار برخوردار است.

فروزان‌مهر گفت: با توجه به موارد یاد شده تدوین پیوست سلامت در طرح‌های بزرگ ‌اقتصادی و عمرانی بسیار ضروریست.

رئیس شورای بهداشت و سلامت خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اجرای طرح پزشک خانواده و نظام اجرا اشاره کرد و گفت: اجرای صحیح و دقیق این طرح امکان استفاده برابر تمام قشرهای جامعه از خدمات پزشکی را فراهم می‌کند.

وی ضمن تاکید بر سرعت بخشیدن به روند راه‌اندازی سامانه پرونده الکترونیک سلامت اظهار داشت: بهره‌برداری از این سامانه علاوه بر کاهش هزینه‌های ملی، دسترسی پزشکان به پرونده‌های افراد و تصمیم‌گیری در روش معالجه را تسهیل می‌کند.

استاندار خراسان رضوی به موضوع توسعه گردشگری سلامت نیز اشاره و تصریح کرد: حضور زائران خارجی در مشهد از یک سو ‌و زیرساخت‌های قابل قبول استان در حوزه درمانی از سوی دیگر زمینه را برای گسترش توریسم درمانی فراهم کرده است.

توجه به مباحثی چون ارایه الگوی تغذیه صحیح و جلوگیری از نهادینه شدن عادت‌های غلط غذایی در جامعه از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی بود.

در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تعدادی از رؤسای بیمارستان‌ها گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان ارائه کردند.

انتهای پیام/ق/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول