اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

بیش از 15 هزار دانش‌آموز سنجش سلامت شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از سنجش سلامت 15 هزار و 782 نوآموز بدو ورود به مدرسه در این استان خبر داد.

بیش از 15 هزار دانش‌آموز سنجش سلامت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا کریمیان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در شهرکرد، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های تخمینی در دنیا حدود 500 میلیون معلول وجود دارد که هر ساله بر اساس عواملی از جمله کمبود غذا، بیماری و مشتقات زندگی در کشورهای در حال توسعه، آلودگی‌های محیط زیست و عدم استفاده از دارو این تعداد در حال افزایش است.

وی افزود: در سال 1992 میلادی نخستین روز جهانی معلولان برگزار شد که هدفش افزایش آگاهی همه جانبه مردم از مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زندگی معلولان بود.

کریمیان با اشاره به اینکه حدود یک هزار و 600 دانش‌‌آموز با نیازهای ویژه در استان وجود دارد، گفت: این تعداد دانش‌آموز در 45 آموزشگاه ویژه دانش‌آموزان استثنایی و به صورت تلفیقی در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از سنجش 15 هزار و 782 نوآموز بدو ورود به مدرسه خبر داد و ادامه داد: در پایگاه سنجش دانش‌آموزان بیش از 200 نفر نیازمند کمک‌های توانبخشی تشخیص داده شدند.

این مسئول ابراز داشت: برگزاری روز جهانی معلولین فرصتی است که با تمرکز بر موانع، فرصت برابری را برای تمامی کودکان ایجاد کنیم.

کریمیان با بیان اینکه یک‌چهارم از جمعیت جهان مستقیما تحت‌تاثیر معلولیت هستند، عنوان کرد: افراد دارای معلولیت با مشکلات زیادی رودررو هستند، در عین حال انعطاف‌پذیری زیادی نشان می‌دهند و دستاوردهای عظیم در زمینه کوشش‌های بشری به دست آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است مشکل معلولان فقط مشکلات مالی نیست، مشکلات فرهنگی که در سطح جامعه وجود دارد، نگرش افراد و ارزش‌هایی که در حال حاضر برای یک فرد ایده‌آل تعریف می‌شود، از دیگر مشکلات فراروی معلولان جامعه به شمار می‎رود.

مراسم گرامیداشت روز جهان معلول، امروز با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیروی انتظامی و جمعی از دانش‌آموزان استثنایی این استان در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/68006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول