اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

سلامت فکری بانوان عامل تأمین سلامت جامعه است

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه ملایر نقش بانوان را در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: تأمین سلامت روحی، فکری و جسمی بانوان سلامت جامعه را رقم خواهد زد.

سلامت فکری بانوان عامل تأمین سلامت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حسن خیریانپور پیش از ظهر امروز در کارگروه زنان و خانواده شهرستان ملایر نقش بانوان و اثرگذاری آنان را در جامعه مهم برشمرد و اظهار کرد: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و در این راستا توجه ویژه به این قشر لازم و ضروری است.

وی به آسیب‌های جامعه زنان اشاره کرد و گفت: خشونت علیه زنان، بی‌سرپرستی و یا بدسرپرستی، تکدی‌گری، خرید و فروش مواد مخدر، اعتیاد، فقر اقتصادی، مشکلات حقوقی زنان، اشتغال به شغل‌های کاذب، بدحجابی، ازدواج‌های اجباری، مشکلات بعد از طلاق برای بانوان، افزایش سن ازدواج، افسردگی و اضطراب در بین زنان، کمرنگ شدن اعتقادات مذهبی و مشکلات مربوط به زنان در زندان و نداشتن استقلال مالی از جمله آسیب‌های جامعه بانوان است.

فرماندار ملایر در ادامه با بیان اینکه تعداد خانه‌های بهداشت در ملایر 102 خانه بهداشت است، گفت: 117 بهورز و 404 رابط بهداشتی در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه به فعالیت 3 هزار و 516 نفر از زنان ملایری در ادارات این شهرستان در قالب، رسمی و پیمانی و قراردادی اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 205 معلم زن در سه منطقه آموزش و پرورش ملایر مشغول تدریس هستند و از 49 هزار و 510 دانش‌آموز در کل شهرستان، 27 هزار و 902 نفر آنان را دانش‌آموزان دختر در مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می‌دهند.

خیریانپور همچنین در خصوص ثبت وقایع چهارگانه حیاتی نیز افزود: در سه ماهه نخست امسال، 673 مورد واقعه ولادت در جامعه زنان این شهرستان با 48.7 درصد افزایش نسبت به سال گذشته رخ داده است.

وی از ثبت یک هزار و 110 مورد واقعه ازدواج در جامعه شهری و 136 مورد واقعه ازدواج در جامعه روستایی ملایر و افزایش ازدواج نسبت به مدت مشابه، ثبت 86 واقعه طلاق در جامعه شهری و 42 مورد در جامعه روستایی این شهرستان و کاهش واقعه طلاق در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

فرماندار ملایر در ادامه از فعالیت 150 مربی ورزشی در باشگاه‌ها و 3 هزار و 500 نفر از بانوان ملایری در 42 باشگاه ورزشی در ملایر خبر داد و گفت: 50 زن نمونه ورزشکار نیز در سال جاری در ملایر فعالیت دارند.

وی همچنین به فعالیت 24 دهیار زن، 34 پزشک عمومی و 10 پزشک متخصص زن، 9 هزار و 422 دانشجوی دختر در مراکز آموزش عالی این شهرستان اشاره کرد و گفت: 12 نفر از مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی شهرستان ملایر بانوان هستند.

خیریانپور اجرای پنج مرحله طرح رحمت و فعالیت 4 هزار پایگاه این طرح در مناطق روستایی، اجرای طرح‌های توانمندسازی دختران روستایی، توانایی و شکوفایی زنان عشایر، برگزاری همایش‌های روز خانواده در راستای تحکیم بنیان خانواده را از جمله اقدامات انجام شده در امور بانوان ملایر برشمرد.

انتهای پیام/89013/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول