اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی خراسان‌جنوبی:

سلامتی هدیه مشاوره ژنتیک به نسل آینده است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مشاوره ژنتیک سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی سلامتی را هدیه‌ای بزرگ از سوی مشاوره ژنتیک به نسل آینده عنوان کرد.

سلامتی هدیه مشاوره ژنتیک به نسل آینده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فاطمه رضازاده در مراسم افتتاح طرح مشاوره ژنتیک به معلولان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مشاوره ژنتیک فرآیندی است که به افراد مبتلا یا خانواده‌های در معرض بیماری کمک می‌کند تا از سیر بیماری، تشخیص، پیش‌آگهی، درمان و احتمال بروز مجدد آن در بستگان آگاهی یابند.

وی با بیان اینکه اغلب افراد فکر می‌کنند منظور از مشاوره ژنتیک آزمایش دادن است، افزود: زوجین در مشاوره ژنتیک فقط با متخصصان مربوطه مشاوره می‌کنند و پس از رسم شجره خانوادگی و معاینات و بررسی‌های لازم مشخص می‌شود نیاز به چه اقدامی دارند.

مدیر مرکز مشاوره ژنتیک سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مشاوره ژنتیک با معاینه پزشکی معمولی متفاوت است و برای انجام آن در برخی موارد پیگیری مشاوره طی چندین جلسه و به شکل یک فرآیند دنباله‌دار ضروری است.

رضازاده گفت: مشاوره ژنتیک هنگامی موفق است که اطلاعات مربوط به سایر افراد خانواده به ویژه افراد بیمار و معلول کامل باشد و تمام افراد خانواده همکاری کنند.

وی با اشاره به موارد ضرورت مشاوره ژنتیک اظهار کرد: مشاوره ژنتیک برای تمام افرادی که قصد ازدواج یا بارداری دارند، ضروری است.

* برنامه‌ریزی اصولی برای کاهش نرخ معلولیت ضروری است

مدیر مرکز مشاوره ژنتیک سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نرخ معلولیت در خراسان‌جنوبی نسبت به میانگین کشوری بالا است، یادآور شد: در این راستا باید تلاش کنیم تا برنامه‌ریزی بهتری برای کاهش نرخ معلولیت انجام دهیم.

رضازاده افزود: در بحث مشاوره ژنتیک معلولان، خانواده‌هایی که چند فرد معلول دارند در اولویت مشاوره هستند تا از تولد نوزاد معلول دیگری جلوگیری شود.

وی یادآور شد: اگر در هنگام مشاوره و انجام آزمایش در حین بارداری تشخیص معلولیت جنین توسط این مرکز ثابت شود، ختم ادامه شکل‌گیری جنین به پزشکی قانونی اعلام می‌شود تا جنین سقط شود.

انتهای پیام/69002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول