اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره بیمه سلامت بابل:

100 قلم داروی گران قیمت در تعهد بیمه سلامت قرار گرفت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره بیمه سلامت بابل گفت: طی دو ماه گذشته 100 قلم داروی گران قیمت در تعهد بیمه سلامت قرار گرفت.

100 قلم داروی گران قیمت در تعهد بیمه سلامت قرار گرفت

سید جواد میرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: اداره بیمه خدمات درمانی از مهر ماه سال جاری به بیمه سلامت تغییر نام یافت.

وی با اشاره به اینکه 280 هزار نفر بیمه شده زیر پوشش بیمه سلامت بابل قرار دارند، افزود: شهرستان بابل دارای 280 هزار نفر بیمه شده دارای دفترچه بیمه است و با 500 مؤسسه درمانی از جمله بیمارستان، درمانگاه، داروخانه و پزشک قرارداد دارد.

میرمحمدی ادامه داد: سالانه بیش از یک میلیون بار مراجعه برای دریافت خدمات درمانی اعم از ویزیت، دریافت دارو، بستری و اقدامات تشخیصی وجود دارد به طوری که در سال 90 بیش از 22 میلیارد تومان هزینه درمان از سوی این بیمه به مؤسسات طرف قرارداد شهرستان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت با طرح پزشک خانواده با ماموریت جدی روبرو شده که تجمیع بیمه‌ها، ارائه خدمات درمانی در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده با سطح‌بندی خدمات از آن جمله است، سازمان‌های بیمه‌گر ملزم به سرویس‌دهی در قالب نظام ارجاع و تنظیم ساز و کارهای آن هستند.

میرمحمدی بیان داشت: برای افرادی که هنوز بیمه نشدند دفترچه ارزان قیمت ایرانیان با تخفیف ویژه دولتی 50 درصد صادر و در اختیار آنها قرار می‌گیرد. 

وی اذعان داشت: در بیماران خاص و بیمارانی که تحت نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه قرار دارند با هماهنگی لازم دفترچه رایگان ایرانیان صادر می‌شود با توجه به اینکه بیماران معرفی شده از سوی کمیته امداد و بهزیستی را نیز پوشش قرار می‌دهیم.

رئیس اداره بیمه سلامت بابل گفت: وظیفه ما پرداخت تمام خدمات در تعهد است نه خدمات موجود، باید مطابق مقررات تصویب شده باشد پس مبنای تعهد قرار گرفتن، داروی خارجی یا ایرانی بودن آن نیست بلکه مهم موجود بودن آن در بازار است.  

وی با اشاره به اینکه از داروهای داخلی حمایت می‌کنیم افزود: اگر داروهای تولید داخلی در بازار موجود باشد استفاده از آن را مقدم بر داروی خارجی دانسته که این خود کمک به هزینه بیمار نیز است زیرا هزینه داروهای داخلی پرداخت شده توسط بیمار 30 درصد است.

میرمحمدی تصریح کرد: ما مسئول خرید هستیم و استاندارد لازم دارو توسط وزارت بهداشت سنجش می‌شود. 

وی افزایش هزینه درمانی در جامعه را مهم‌ترین مشکل سازمان بیمه‌گر دانست و اظهار داشت: سرعت ورود خدمات در بازار سلامت، تنوع روزافزون این نوع خدمات، گستردگی و گوناگونی روش‌های ارائه خدمات، عدم تنظیم پروتکل‌های مراقبتی و درمانی مهمترین عامل افزایش هزینه درمانی در جامعه شده است.

وی با اشاره به نامناسب بودن سرعت ورود خدمات بیان داشت: بین فرد، خانواده، شهر و شرکت بیمه‌کننده اعم از دولتی، تعاونی و خصوصی در کل کشور، توزیع نامتناسبی در سطوح خدمات از سطح یک، دو و سه وجود داشته و تمرکز خدمات نیز در مراکز استان‌ها و کشور به این مشکلات دامن می‌زند. 

میرمحمدی ماهیت هر دفترچه را به عنوان اوراق بهادار دولتی دانست و گفت: برخی از بیمه‌شدگان و مؤسسات با عدم رعایت اصول بیمه‌ای و مقررات مربوطه این مسئله را کم اهمیت تلقی می‌کنند.

وی تصریح کرد: عمده‌ترین برنامه‌های ما بحث استقرار طرح ملی پزشک خانواده بوده که مهم‌ترین برنامه برای سطح‌بندی خدمات است.

وی بیان داشت: به علت افزایش مؤسسات طرف قرارداد و ایجاد مجتمع بیمارستانی و مراکز درمانی از جمله آیت‌الله روحانی با افزایش ارائه خدمات در سطح شهرستان مواجه هستیم.

رئیس اداره بیمه سلامت بابل گفت: طی دو ماه گذشته بیش از 53 قلم داروی گیاهی و 100 قلم داروی گران قیمت داخلی و خارجی جزء تعهد قرار گرفت و وارد سامانه شد و درصد سهم بیمار از پرداخت دارو از 30 درصد به 10 درصد در برخی از داروهای خاص و سرطانی کاهش یافت.

وی بیان داشت: همه بیمه‌شدگان می‌توانند موارد عنوان شده را در سایت اینترنتی سازمان به آدرس .irwww.msio.org  ملاحظه کنند.

وی گفت: اگر مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات دولتی، خصوصی و تعاونی با توجه به ورود روزافزون کالا و خدمات به بازار سلامت همانند گذشته ارائه خدمات کنند و بین این سه ضلع ناهماهنگی وجود داشته باشد در آینده مشکلات ما بیشتر خواهد شد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه نقش اجتماعی مؤسسات کم‌رنگ‌تر از نقش شغلی آنها است، تصریح کرد: بیمه سلامت آمادگی بستن قرارداد با تمام مؤسسات با رعایت مقررات اعلام شده را دارد.

وی افزود: واسطه اصلی بین بیمه‌ها و بیماران، مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات هستند که باید نقش اجتماعی خود را پررنگ‌تر کنند ولی نقش شغلی آنها از نقش اجتماعی پررنگ‌تر بوده و در جایگاه اصلی خود قرار ندارد.

انتهای پیام/86009/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول