اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه اصفهان خبر داد

راه‌اندازی کلینیک بهبود سبک زندگی و سلامت در دانشگاه اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه اصفهان از راه اندازی کلینیک بهبود سبک زندگی و سلامت در این دانشگاه خبر داد.

راه‌اندازی کلینیک بهبود سبک زندگی و سلامت در دانشگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، حسین رامشت با بیان اینکه کلینیک بهبود سبک زندگی و سلامت در دانشگاه اصفهان راه اندازی شد، اظهار کرد: این کلینیک به رصد مسائل موجود در جامعه درباره سبک زندگی، مشاوره به مراجعه کنندگان، آسیب شناسی و همکاری با مراکز مطالعاتی و پژوهشکده‌ها می‌پردازد.

وی افزود: یک گروه آموزشی متشکل از استادان دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روانشناسی و اهل‌البیت(ع) دانشگاه اصفهان در حال تدوین برنامه کاری این کلینیک هستند.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: همچنین دانشگاه اصفهان به دنبال راه اندازی پژوهشکده و مرکز مطالعاتی برای سبک زندگی است تا این موضوع و تدوین الگوی بومی اسلامی آن به صورت علمی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به طراحی و تدوین رشته سبک زندگی در دانشگاه اصفهان گفت: رشته‌های مرتبط دیگری مانند مهندسی فرهنگ نیز در این دانشگاه در حال تدوین است.

وی با اشاره به برخی آسیب‌های سبک زندگی در کشور بیان کرد: گسستگی نظام خانواده و افزایش بزهکاری، طلاق، بیماری و مشکلات روحی روانی از جمله این آسیب‌هاست که باید ابتدا به سراغ شناسایی عوامل آن رفت.

رامشت با اشاره به اینکه کلینیک‌ها و مراکز مطالعاتی سبک زندگی باید با تعریف پروژه‌هایی به شناسایی این عوامل بپردازند، افزود: پس از این کار لازم است علما، پژوهشگران و نخبگان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به ارائه راهکارهایی جهت رفع این آسیب‌ها و تدوین الگوی جدیدی برای سبک زندگی بپردازند.

وی تصریح کرد: با اجرای چنین پروژه‌هایی باید رفتار کنونی جامعه و آسیب‌های آن را به مردم بگوییم و طرح مسئله کنیم تا موضوع سبک زندگی به گفتمان تبدیل شود.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه امروز فرهنگ یکی از ابزارهای قدرت است، گفت: رقبای ما در فرهنگ آتنی، اروپایی و آمریکایی به دنبال تسلط بر دنیا با استفاده از این ابزار هستند.

وی، سبک زندگی را یکی از مؤلفه های این ابزار دانست و ادامه داد: سبک زندگی یکی از نمونه‌های بارز الگوهای رفتاری یک جامعه است بدون اینکه به طور محسوس از جایی یا مرکزی کنترل شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: غرب به دنبال این است که سبک زندگی مورد نظر خود را در همه جوامع دیکته کند و اهداف خود را به پیش برد.

به گفته وی امروزه ما با مدیریت هوشمندی مواجه هستیم که بدون اینکه ردپایی به جای گذارد اهداف خاص خود را دنبال کرده و مردم آنچه را که می‌خواهد انجام می‌دهند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول