اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان:

امسال 120 دانش‌آموز زنجانی حاجی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان گفت: امسال 120 دانش‌آموز زنجانی حاجی می‌شوند.

امسال 120 دانش‌آموز زنجانی حاجی می‌شوند

علی غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال اعزام دانش‌‌آموزان زنجانی به سفر حج با بررسی شرایط عمومی و اختصاصی آنها انجام می‌شود.

وی با برشمردن برخی از شرایط عمومی مورد نیاز برای اعزام دانش‌آموزان به حج اضافه کرد: تابع ولایت فقیه بودن، متولدین سال‌های 74 و 75 و دانش‌آموزان پسر شاغل به تحصیل در مقطع سوم دبیرستان و چهارم متوسطه، داشتن معدل کل 16 در سال تحصیلی گذشته، داشتن تمکن مالی برای استفاده اعزام از شرایط عمومی است که برای اعزام دانش‌آموزان به حج تعیین شده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه شرایط اختصاصی مشخص شده برای دانش‌آموزان نیز نخبه قرآنی بودن (حافظ چهار جزء از قرآن) با تاییدیه سازمان تبلیغات اسلامی، عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی همچون پیشتازان، فرزانگان، خبرگزاری پانا و بسیج دانش‌آموزی و همچنین اتحادیه دانش‌آموزی شرایط اختصاصی تعیین شده برای دانش‌آموزان متقاضی اعزامی به حج است.

وی در ادامه از برگزاری آزمون برای دانش‌آموزان متقاضی اعزام به حج نیز خبر داد و گفت: پس از برگزاری این آزمون در آینده نزدیک افراد پذیرفته شده بر حسب امتیازبندی صورت گرفته از مناطق و مدارس مختلف استان به حج اعزام می‌شوند.

غفاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال سهمیه دانش‌آموزی اعزام به حج استان زنجان 120 نفر است، اضافه کرد: هزینه اعزام هر دانش‌آموز به این سفر معنوی 12 میلیون ریال است که از این مبلغ 8 میلیون ریال به صورت وام به دانش‌آموزان پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است، به گفته رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان زمان اعزام دانش‌آموزان زنجانی متقاضی سفر حج اسفند خواهد بود.

انتهای پیام/73005/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول