به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمدتقی فخریان صبح امروز در همایش هماندیشی مدیران مدارس شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیلآباد و بخش کوهسرخ که در محل سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور کاشمر برگزار شد اظهار کرد: در آموزش و پرورش باید کار خود را فراتر از گروههای سیاسی انجام دهیم و باید به دیدگاههای رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشیم.
فخریان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: این سند بعد از سند چشمانداز 20 ساله کشور هم از نظر شکل و هم از نظر محتوا منحصر بهفرد است و شکل این سند، هرمی بوده و محتوای آن بر اساس قرآن، دستورات اهل بیت(ع) و فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: تجلی این سند در 4 موضوع اتفاق افتاده است که یکی اجرای ساختار 3-3-6 است که این ساختار مستقر شده است اما کیفیت آن رضایتبخش نیست لذا باید به سمت افزایش کیفیت این نظام جدید حرکت کنیم و دومین تجلی سند تحول بنیادین، هوشمندسازی مدارس است که این کار هم شروع شده است اما حرکت آن خیلی کند است چرا که دولت قول تأمین اعتبارات را به ما داده بود اما این اعتبارات تخصیص پیدا نکرد.
فخریان افزود: سومین تجلی سند تحول تأمین نیروی انسانی مورد نیاز است که مقرر شده است دانشگاه فرهنگیان هر ساله با گزینش بومی و تخصصی این نیاز را برطرف کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسانرضوی بیان کرد: تجلی چهارم سند تحول، توازن رشتههای فنیوحرفهای و کارودانش با رشتههای نظری است و ما باید به سمتی حرکت کنیم که 50 درصد دانشآموزان در رشتههای فنی مشغول به تحصیل شوند.
وی با تأکید بر اینکه ما برای کیفیتبخشی به فعالیتهای مدرسه نگاه ویژهای داریم تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش برای تأمین اعتبارات در وضعیت نامناسبی قرار دارد و اگر منابع اعتباری تأمین شود بسیاری از مشکلات حل شده و قادر به اجرای سند تحول بنیادین خواهیم بود.
فخریان به مدیران مدرسه قول داد که در آیندهای نزدیک بخشی از اعتبارات مربوط به شیر مدارس و نیز سرانههای دانشآموزی تأمین و پرداخت شود.
انتهای پیام/70003/خ/د1000