اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد

عیادت استاندار خوزستان از دانش‌آموز مصدوم بروجنی

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان به همراه مدیر کل آموزش و پرورش استان و تیم پزشکی از دانش‌آموز مصدوم حادثه سقوط اتوبوس کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی دیدن کرد.

عیادت استاندار خوزستان از دانش‌آموز مصدوم بروجنی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی بیمارستان گلستان اهواز، سیدجعفر حجازی عصر دیروز در بازدید از مریم باباخانیان  از روند درمان این مصدوم سانحه سقوط اتوبوس به دره در مسیر لردگان ـ ایذه مطلع شد.

دکتر حبیب حی‌بر رئیس بیمارستان گلستان اهواز که استاندار را در این بازدید همراهی می‌کرد گزارشی از روند درمان بیماران از بدو ورود به بیمارستان اعلام کرد و گفت: سالانه حدود 100 هزار بیمار به اورژانس بیمارستان گلستان مراجعه می‌کند که بیش از 18 هزار بیمار بستری می‌شوند و حدود 80 هزار بیمار به درمانگاه‌های این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: این بیمارستان آمادگی رویارویی با حوادث و بحران‌ها را دارد همانطور که از ابتدای ورود مصدومان راهیان نور، با آمادگی کامل نسبت به درمان، مراقبت و پرستاری از ایشان اقدام کردیم.

دکتر محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز روند رسیدگی به مصدومان را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: نیروهای امدادی و فوریت‌های پزشکی استان که در مسیر مأموریت بودند، پس از 6 دقیقه به اتوبوس واژگون شده امدادرسانی کردند و سریعاً با توجه به گستردگی حادثه، از نیروهای دیگر از جمله هلال احمـر و سپاه سد امداد خواستند که همکاری‌ آنها بسیار خوب بود و مجروحان با استانداردهای لازم به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شدند.

وی تصریح کرد: کادر درمانی بیمارستان و مسئولان درمان استان سریعاً در بیمارستان گلستان ستاد بحران را تشکیل دادند و بر رسیدگی به مصدومان اهتمام ورزیدند که به لطف خدا به خوبی رسیدگی‌ها انجام شد.

سید جعفر حجازی استاندار خوزستان از کادر درمانی بیمارستان گلستان تشکر کرد و گفت: بیمارستان گلستان اهواز از بیمارستان‌های مهم دوران دفاع مقدس است و روحیۀ مواجهه با بحران‌ها و سختی‌ها از دوران دفاع مقدس در این بیمارستان به یادگار مانده و هم اکنون نیز شاهدیم که پرستاران و پزشکان این بیمارستان با این روحیۀ عالی به بیماران خدمت می‌کنند.

وی گفت: برای تعمیر، توسعه، تجهیز و افزایش نیروی انسانی در بیمارستان گلستان اهواز برنامه‌ریزی کردیم و امیدواریم با پیگیری‌هایی که در حال انجام است، ساختمان‌های جدید این بیمارستان زودتر به بهره‌برداری برسند.

حجازی رسیدگی به مجروحان حادثه ناگوار سقوط اتوبوس کاروان راهیان نور دانش‌آموزی را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: تلاش عزیزانمان در بیمارستان گلستان، باعث التیام بخشی از آلام بازماندگان حادثه گردیده است.

محمدرضا باباخانیان، پدر مصدوم حادثه دیده «مریم باباخانیان» نیز از زحمات پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان گلستان قدردانی کرد و  گفت: امیدواریم با لطف خداوند، دعای مردم و تلاش چشمگیر کادر پرستاری و پزشکی بیمارستان گلستان، مریم هرچه زودتر سلامت خود را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از آنکه در آخرین روزهای مهرماه یک دستگاه اتوبوس کاروان راهیان نور حامل دختران دبیرستانی شهرستان بروجن در بازگشت به شهر خود در محور لردگان به بروجن واژگون شد، 11 نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند. پس از انجام اقدامات درمانی لازم، یک هفته پس از حادثه 10 نفر از مصدومان از بیمارستان مرخص و به شهر خود اعزام شدند؛ تنها یکی از مصدومان به نام مریم باباخانیان به دلیل اینکه بر اثر این سانحه در کما فرورفته، همچنان در اهواز بستری است.

پس از وقوع حادثه و هنگام انتقال این فرد به بیمارستان گلستان اهواز، سطح هوشیاری او 4 بود و این در حالی است که سطح هوشیاری یک فرد سالم 15 است؛ از آن زمان تاکنون وی در بیمارستان گلستان اهواز بستری است و خانواده این دختر نوجوان نیز در بیمارستان هستند.

«مریم باباخانیان» هم اکنون با هوشیاری 10 نسبت به گذشته بهبود رضایت بخشی دارد و مراقبت‌های ویژه پرستاری، پزشکی و تغذیه برای وی در حال انجام است.

انتهای پیام/2247/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول