اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

فرهنگ انفاق در میان دانش‌آموزان خراسان‌رضوی نهادینه شده است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: خوشبختانه انفاق و احسان به‌خوبی در میان دانش‌آموزان خراسان‌رضوی نهادینه شده است.

فرهنگ انفاق در میان دانش‌آموزان خراسان‌رضوی نهادینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن ازغندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش‌های مختلف و در راستای بسترسازی، حضور و حمایت‌های محسوسی را دارد تا آموزش و پرورش با آسودگی خاطر تعلیم و تربیت را برای دانش‌آموزان دنبال کند.

وی با اشاره به برخی اقدامات آموزش و پرورش در جهت حمایت از دانش‌آموزان نیازمند ادامه داد: آموزش و پرورش طرح‌های مختلفی را در زمینه حمایت از دانش‌آموزان نیازمند و محروم اجرایی کرده است که از جمله طرح‌ها می‌توان به توزیع و جمع‌آوری قلک در مقطع دبستان و راهنمایی و اجرای طرح سفیران احسان در مقطع متوسطه اشاره کرد.

ازغندی به غنی بودن برخی نواحی یا مدارس در مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: از نواحی و مدارس غنی خواسته‌ایم تا مدارس و نواحی محروم اطراف مشهد یا استان خراسان‌رضوی را به‌عنوان خواهرخوانده، تحت پوشش قرار دهند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را شامل وجوهات نقدی، پوشاک و لوازم‌التحریر به مدیران مدارس ارائه دهند.

وی ضمن ابراز رضایت از فرهنگ‌سازی انفاق در بین دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ احسان و انفاق در بین دانش‌آموزان پیشنهاد شده تا نخستین روز کاری مدارس، روز انفاق نامیده شود و در این روز در مراسم آغازین در 2 شیفت کاری، مباحثی درباره انفاق مطرح و سپس دانش‌آموزان به‌صورت داوطلبانه وجوهات نقدی خود را به صندوق خاصی که با این عنوان تهیه و در محل مشخص استقرار یافته است واریز کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش و مدیریت مشارکت‌های مردمی خراسان‌رضوی، ادامه داد: این طرح قبلا در پایان هر هفته در برخی مدارس اجرا می‌شد، درحالی‌که شیوه جدید به‌صورت جدی و با هماهنگی‌های لازم از اول آذر ماه در تمامی مدارس به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول