اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظاتی پیش صورت گرفت

بازدید دانش‌آموزان از ایستگاه بازیافت منطقه 20

خبرگزاری فارس: در راستای افزایش جلب مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری از محیط زیست، دانش‌آموزان مدارس شهرری از ایستگاه بازیافت شهرداری منطقه 20 بازدید کردند.

بازدید دانش‌آموزان از ایستگاه بازیافت منطقه 20

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش دانش‌آموزان مدارس شهرری در راستای افزایش جلب مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری از محیط زیست و آشنایی با نحوه بازیافت مواد، از ایستگاه بازیافت شهرداری منطقه 20 بازدید کردند.

رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 20 در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ بازیافت مواد و تفکیک پسماندها، تعدادی از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از ایستگاه بازیافت شهرداری منطقه 20 بازدید کردند و از نزدیک با مراحل تفکیک زباله‌های خشک و تر و روش کاهش تولید زباله و استفاده مجدد از زباله‌ها آشنا شدند.

کریم گرامی با اشاره به اینکه در این بازدید که با هدف آشنایی عملی دانش‌آموزان مقطع ششم ابتدایی که دو واحد از درس علوم پایه آنها به بازیافت مواد اختصاص داده شده است انجام شد، افزود: دانش‌آموزان به‌صورت عملی با فرایند تفکیک پسماندهای خشک و تر و بازگشت مجدد مواد به چرخه تولید، کاهش پسماند برای حفظ محیط زیست و اهمیت تفکیک زباله‌ها در حفظ محیط زیست، اهمیت استفاده از کیسه‌های ویژه جداسازی پسماندها آشنا شدند.

وی در ادامه به برگزاری مستمر کارگاه‌ها‌ی بازیافت در مدارس با هدف ترویج فرهنگ بازیافت و ترویج فرهنگ تفکیک پسماند اشاره کرد و اظهار داشت: در این کارگاه‌ها دانش‌آموزان با انواع پسماندهای خشک از قبیل نان خشک، پلاستیک، کاغذ، شیشه و فلزات و همچنین پسماندهای تر مانند تفاله چای، پوست میوه‌جات و پسماندهای غذایی و اهمیت بازیافت این مواد در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و اهمیت استفاده از کیسه‌های ویژه جداسازی پسماندها آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/2462/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول