اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

60 درصد دانش‏آموزان زنجانی در سال‌جاری وارد دانشگاه‏ها شده‏اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال‌جاری 60 درصد از کنکوری‏های استان وارد دانشگاه‏های سراسری شده‏اند.

60 درصد دانش‏آموزان زنجانی در سال‌جاری وارد دانشگاه‏ها شده‏اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در همایش تجلیل از چهره‏های درخشان آموزش متوسطه در سالن همایش‏های فرهنگسرای امام خمینی (ره) اظهار کرد: در کنکور امسال دانش‌آموزان زنجانی عمکرد مناسبی داشتند، به طوری که ورودی دانش‌آموزان به دانشگاه‌های سراسری در استان بیش از میانگین کشوری بوده است.

وی با بیا اینکه میانگین کشوری قبولی در دانشگاه‌ها 57 درصد است، افزود: قبولی در دانشگاه‌های سراسری در استان نشان از وضعیت مناسب آموزش در میان دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به رتبه‌های خوب دانش‌آموزان در کنکور سال‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت: 105 نفر از داوطلبان کنکور امسال در استان رتبه زیر 3 هزار را کسب کرده‏اند.

نظری رتبه‌های زیر هزار را 50 نفر عنوان کرد و یادآور شد: 30 نفر نیز رتبه زیر 500 را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از هزار نفر از داوطلبان کنکور امسال در رشته‌های خوبی پذیرش شده‌اند، افزود: 200 نفر در رشته‏های پزشکی و 500 نفر در رشته‏های پیراپزشکی پذیرفته شده‏اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، به پذیرفته‌شدگان در رشته‏های دبیری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: 200 نفر در رشته‏های دبیری در دانشگاه‏ها قبول شده‏اند.

*500 نفر در رشته‏های فنی و مهندسی وارد دانشگاه‏های دولتی شده‏اند

نظری همچنین به قبولی داوطلبان در رشته‌های فنی و مهندسی اشاره کرد و افزود: 500 نفر از داوطلبان در رشته‏های مهندسی موفق به حضور در دانشگاه‌های دولتی شده‏اند.

وی اظهار داشت: تعداد قبولی‏های دانش‌آموزان در رشته‏های مختلف کنکور و درصد قبولی در سال‌جاری نشانگر تلاش دانش‌آموزان زنجانی و فرهنگیان استان است.

*28 مدرسه قرآنی در استان راه‌اندازی شده است

وی به فعالیت‏های صورت گرفته حول محور تهذیب در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در همین راستا 28 مدرسه قرآنی در استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر توجه جدی به فعالیت‏های قرآنی در استان خاطرنشان کرد: سال گذشته نهضتی ملی برای فعالیت حفظ و قرائت قرآن کریم در کشور ایجاد شد که 96 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در آن شرکت کردند.

نظری به موفقیت 10 هزار و 680 نفر از دانش‌آموزان استان در بخش حفظ قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد هفت نفر موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود در زمینه موفقیت‌های ورزشی دانش‌آموزان استان اظهار داشت: تیم بدمینتون دانش‌آموزی استان رتبه سوم کشوری را در مسابقات ورزشی این رشته به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: دو نفر از اعضای تیم بدمینتون در اردوی تیم ملی برای مسابقات بدمینتون در هنگ کنگ حضور دارند.

نظری با بیان اینکه در رشته ورزشی فوتبال نیز دانش‌آموزان ورزشکار زنجانی خوش درخشیده‌اند، یادآور شد: سه نفر از دانش‌آموزان فوتبالیست استان به اردوی تیم ملی دانش‌آموزی دعوت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش آموزش و پرورش برای ترغیب موفقیت‌های دانش‌آموزان در همه حوزه‏ها ادامه خواهد داشت و تجلیل‏های مناسبی از نفرات برتر خواهد شد.

انتهای پیام/73002/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول