اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر صنعتی

20 همایش با حضور دانش‌آموزان و اولیا در فارس برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس از برگزاری 20 همایش با حضور دانش‌آموزان و اولیای آنها به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر صنعتی خبر داد.

20 همایش با حضور دانش‌آموزان و اولیا در فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بهزاد جامعیان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه مواد مخدر صنعتی به راحتی قابل تولید است، تهیه‌کنندگان این مواد برای پیدا کردن جامعه مصرف‌کننده، اقدام به ترویج و گسترش باورهای غلط از جمله کاهش وزن ناشی از مصرف این مواد در جامعه می‌کنند.

وی با اعلام اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار خطرناک است، بیان کرد: تنها را مبارزه با این ماده مخدر گسترش آموزش و آگاهی‌بخشی به جامعه و نسل جوان است.

جامعیان نقش خانواده را در پیشگیری از مصرف مواد مخدر نقشی مهم و حیاتی قلمداد و اضافه کرد: بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است بسیاری از کسانی که دچار عارضه اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند دارای خانواده‌هایی مشکل‌دار هستند.

وی همچنین از مدیران و معلمان مدارس خواست ضمن توجه به آرام و بانشاط‌سازی فضای مدرسه هرگونه تغییر رفتار دانش‌آموزان را جدی گرفته و به بررسی علل این تغییر بپردازند.

رئیس اداره سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد:  معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای مهر امسال تاکنون  اقدام به برگزاری 20 همایش در سطح این استان کرده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این همایش‌ها در تمام مناطق و شهرستان‌های فارس نیز برگزار شود.

جامعیان گفت: در این همایش‌ها آموزش‌ها در قالب روش‌های متعدد و نوین آموزشی مانند برگزاری کارگاه، اجرای تئاتر و پرده‌خوانی انجام می‌گیرد و به صورت سخنرانی نیست.

این مسئول ابراز داشت: تاکنون 3 هزار دانش‌آموز شیرازی در مورد آسیب‌های اجتماعی به ویژه عوارض مصرف مواد مخدر مانند شیشه در همایشی در قالب تئاتر و اجرای پرده‌خوانی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

به گزارش فارس، در این دوره آموزشی یک روزه 150 مدرس از 16 شهرستان این استان آخرین اطلاعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی و راه‌های مقابله با آن را فرا گرفتند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول