اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو - 15

سردار فضلی: 300 هزار دانش‌آموز از مناطق عملیاتی بازدید کردند

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج مستضعفین از اعزام 300 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی خبر داد.

سردار فضلی: 300 هزار دانش‌آموز از مناطق عملیاتی بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی‌ فضلی پیش از ظهر امروز در کنگره ملی 7 هزار زن شهیده کشور با محوریت شهیده ناهید فاتحی‌کرجو که با حضور مقامات کشوری و لشکری در مجتمع امام خمینی (ره) شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 300 هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور از مناطق عملیاتی کشور بازدید و با آرمان‌های شهدا و امام شهیدان تجدید بیعت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 5 میلیون نفر هم از اقشار مختلف مردم در اقصی نقاط کشور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: علاوه بر اعزام عمومی 5 میلیون نفر از مردم به مناطق عملیاتی، یک میلیون نفر از دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان هم به این مناطق اعزام می‌شوند که تا کنون 300 هزار نفر از این دانش‌آموزان در این اردوها شرکت کرده‌اند.

به گفته سردار فضلی، به  برکت وجود دفاع مقدس، جوانان ایران اسلامی در قالب اردوهای راهیان به کربلای ایران راهیان نور به مناطق عملیاتی که زمانی دشمن فکر تصرف آنها را داشت پا می‌گذارند و از نزدیک با جلوهای هرچند اندک اما ملموس از خاطرات دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله خیل عظیمی از خانواده های شهدا، بسیجیان، رزمندگان باقی مانده از جنگ هشت ساله و عموم مردم در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی پا می‌گذارند و این امر هر ساله رو به افزایش است.

وی افزود: حضور بیش از 4 میلیون از اقشار مختلف مردم در سال گذشته در مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی نشان از اعتقاد و تعهد مردم کشور به شهدا و حرکت در مسیر اهداف والای آنان دارد.

وی برگزاری اردوهای راهیان نور را اقدامی ارزشمند در راستای ترویج و نهادینه کردن افکار و اهداف شهدا دانست و گفت: آشنا کردن نسل جدیدی با ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمنان است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن گرامیداشت ماه محرم  اضافه کرد: اسلام به دلیل قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) زنده است و اگر حادثه عاشورا نبود و این فداکاری عظیم پیش نمی‌آمد در حقیقت اثری از اسلام باقی نمی‌ماند.

به گفته فضلی، امام حسین (ع) به عنوان الگوی بی‌نظیر شهدای اسلام با گذشت از جان خود و یارانش مانع از خدشه دار شدن این دین الهی شد و این بزرگ‌ترین درس به تمام جهانیان در تمام دوران تاریخ از گذشته تا امروز و برای آیندگان است.

وی در پایان اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با تبعیت و الگوگیری از قیام امام حسین (ع) به رهبری بنیان‌گذار انقلاب تشکیل و ضمن ریشه‌کن کردن ظلم و ستم موجب احیای ارزش‌های الهی و حذف بسیاری از منکرات در کشور شد.

انتهای پیام/79002/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول