اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

بهره‌مندی 1400 دانش‌آموز معلول خراسان‌جنوبی از خدمات بهزیستی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از بهره‌مندی یک‌هزار و 445 دانش‌آموز معلول از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی این استان خبر داد.

بهره‌مندی 1400 دانش‌آموز معلول خراسان‌جنوبی از خدمات بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت 12 آذر‌ماه روز جهانی معلولان برگزار شد، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال برای 78 دانش‌آموز معلول مبلغ 21 میلیون و 955 هزار ریال کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این نهاد برای دانش‌آموزان مقطع دبستان ماهانه 10 هزار تومان، برای دانش‌آموزان مقطع راهنمایی ماهانه 15 هزار تومان و برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی ماهانه 20 هزار تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کند.

*وجود 114 دانشجوی معلول در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی تعداد دانشجویان معلول در سطح استان را 114 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد دانشجو 15 نفر در دانشگاه‌های دولتی و 99 نفر در دانشگاه‌های غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

اکبری‌مطلق گفت: در ترم نخست سال تحصیلی جاری 276 میلیون و 851 هزار ریال اعتبار برای کمک هزینه این دانشجویان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 12 درصد معلولان استان توانمند شدند، تصریح کرد: در سال 89 تعداد معلولان استان 13 هزار و 452 نفر بودند که تا پایان آبان‌ماه سال جاری این آمار به 12 هزار و 936 نفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی، پرداخت کمک هزینه درمان، بهره‌مندی معلولان از بیمه و بیمه تکمیلی، جبران هزینه‌های بیمارستانی و جبران هزینه‌های دندانپزشکی را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی استان برای معلولان دانست و اظهار کرد: تمامی معلولان سطح استان از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند.

اکبری‌مطلق از راه‌اندازی مرکز توانبخشی حرفه‌ای ویژه معلولان کم‌شنوا، ناشنوا و معلولان جسمی حرکتی طی چند روز آینده در این استان خبر داد.

وی گفت: این مرکز در مرحله نخست 20 نفر از بانوان را برای اشتغال پذیرش می‌کند.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول