اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش اسدآباد اعلام کرد

تحصیل 167 دانش‌آموز در مدارس استثنایی اسدآباد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش اسدآباد گفت: 167 دانش‌آموز معلول در مدارس استثنایی در این شهرستان تحصیل می‌کنند.

تحصیل 167 دانش‌آموز در مدارس استثنایی اسدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، جعفر دهبانی‌بصیر ظهر امروز در مراسم روز جهانی معلولان در مدرسه شهید فهمیده شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه 167 نفر دانش‌آموز معلول در چهار آموزشگاه شهرستان اسدآباد تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد 53 نفر دانش‌آموز در مدرسه شهید فهمیده یک 70 نفر شهید فهمیده دو، 19 نفر در مدرسه راهنمایی ثمین و 25 نفر در آموزشگاه نوآوران شهرستان در حال تحصیل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را با ظرفیت‌های مختلفی آفریده است، افزود: اعتقاد ما بر این است که جامعه معلول محدودیتی در زندگی اجتماعی ندارند بلکه اگر محدودیتی ایجاد شده به خاطر این است که ما مسئولان، اولیا، مربیان و معلمان این محدویت‌ها را ایجاد کرده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با تاکید بر اجتماعی شدن جامعه معلول، تصریح کرد: ما باید جامعه معلولان را وارد اجتماع کنیم و شرکت آن‌ها در مراسم‌های مختلف باید تداوم پیدا کند و آنان به عنوان افراد پویا، پرتلاش، مؤثر و با نشاط در جامعه حضور یابند.

وی خدمت کردن به جامعه معلولان را یک افتخار بزرگ خواند و افزود: خدمت به جامعه معلول برگرفته از رفتار و گفتار مولای متقیان حضرت علی‌(ع) است که این مهم نصیب مربیان و معلمان مدارس استثنایی شده است.

دهبانی‌بصیر با اشاره به اینکه ما اگر چه فلسفه خلقت انسان‌ها را با این شرایط نمی‌دانیم، خاطرنشان کرد: این‌ها همه حکمت الهی است که ما از آن غافلیم و باید بدانیم که حکمت خداوندی بالاتر از تفکرات ما است.

وی اضافه کرد: این جامعه باید خواسته‌های خداوند را خاضعانه و خاشعانه بپذیرد و این مهم را نیز بدانیم که جامعه معلولان هیچ تفاوتی با سایر افراد جامعه ندارند چه بسا آن‌ها باهوش‌تر و توانمندتر هستند.

انتهایی پیام/89008/ق/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول