اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی خلخال خبر داد

ثبت‌نام 1270 نفر در بانک اطلاعاتی بهزیستی خلخال

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی شهرستان خلخال گفت: هم اکنون در بانک اطلاعاتی بهزیستی شهرستان خلخال هزار و 271 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و 410 نفر از این معلولان کمک هزینه نگهداری و مستمری دریافت می‌کنند.

ثبت‌نام 1270 نفر در بانک اطلاعاتی بهزیستی خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز مصطفائی ظهر امروز در مراسم روز جهانی معلولین و تجلیل از معلولان موفق در خلخال از حضور معنوی کارکنان بهزیستی در خدمت‌ به معلولان قدردانی کرد و اظهار داشت: سه مرکز غیر دولتی تحت مدیریت بخش خصوصی هم‌اکنون به خدمت‌رسانی به این قشر مشغول هستند که مرکز نگهداری معلولین ذهنی و جسمی ثامن‌الائمه و انجمن معلولین و مرکز آموزش روزانه معلولین با 35 معلول ذهنی از جمله زیر مجموعه‌های خدمت‌رسان بهزیستی شهرستان خلخال هستند.

وی به وجود تیم‌های ورزشی معلولین عضو انجمن معلولین اشاره کرد و یادآور شد: موفقیت ورزشی محمود جعفرزاده قهرمان مدال طلای پاراتکواندوی جهان نمونه بارزی از موفقیت‌های معلولان در جامعه ماست.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان خلخال گفت: ارائه خدمات توانبخشی به معلولین ضایعه نخاعی از طریق تیم‌های سیار، ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی، تامین و توزیع لوازم کمک توانبخشی به آنها، ارائه خدمات توانبخشی درمانی، خدمات آموزشی و سوادآموزی، نگهداری بیمارانی با بیماری‌های مزمن، ارائه خدمات ‌توانبخشی CBR و برخورداری معلولین از بیمه پایه خدمات درمانی و ارائه کمک هزینه‌های تحصیلی از جمله خدمات این نهاد به معلولین است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان خلخال نیز در این مراسم با اشاره به اینکه معلولان عضوی از جامعه ما هستند و نباید به فراموشی سپرده شوند، ابراز داشت: معلولان و کسانی که از سلامت جسمی کامل بی‌بهره‌اند همواره مورد عنایت و توجه خداوند هستند و ما نیز باید به این امر مهم توجه ویژه داشته باشیم چرا که در هر زمان همه انسان‌ها در معرض آزمون و امتحان الهی هستند.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری یادآور شد: در کشور ما نیز همچون سایر کشورها بهزیستی و سایر نهادهای مرتبط با امور معلولین به ارائه خدمات ارزشمندی به این قشر از جامعه می‌پردازند و با توجه به اینکه برخی نارسایی‌ها‌ در حوزه‌های مختلف مشهود است اما همچنان شاهد خدمت‌رسانی به مردم در تمام امور هستیم و در این میان معلولان نیز از این امر مستثنی نیستند.

وی به کوتاهی عمر و گذر زمان اشاره کرد و افزود: برای سربلند بیرون آمدن از امتحان الهی باید از فرصت‌های زود‌گذر عمرمان به نحو احسن استفاده کرده و در انجام خدمات مطلوب تلاش بیشتری کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم همچنین معاون فرماندار شهرستان خلخال نیز مناسب‌سازی محیط‌های اداری دستگاه‌های اجرایی در جهت استفاده و تردد معلولین در مراجعه به ادارات را خواستار شد و بیان داشت: معلولین جامعه در مراجعه به ادارات به لحاظ شرایط جسمی و حرکتی نمی‌توانند به راحتی تردد کنند بنابراین باید در جهت سهولت مراجعات آنها به ادارات به عنوان عضوی از جامعه توجه بیشتری داشته باشیم.

محسن مردی خواستار توجه ادارات بر لزوم ساخت رمپ‌های مخصوص جهت تردد معلولین در ورودی ادارات برای سهولت تردد آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از محمود جعفرزاده معلول قطع عضو و قهرمان پاراتکواندوی جهان و 15 نفر از معلولین موفق در زمینه‌های تحصیلی، علمی، اجتماعی و شغلی تجلیل شد.

انتهای پیام/62008/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول