اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

118 هزار معلول در مازندران زیر پوشش بهزیستی نیستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه این استان 160 هزار معلول دارد، گفت: تنها 42 هزار معلول در استان زیر پوشش بهزیستی قرار گرفتند و از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

118 هزار معلول در مازندران زیر پوشش بهزیستی نیستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روح‌الله ردایی  شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای ساماندهی بهزیستی در استانداری مازندران بیان داشت: سازمان بهزیستی برای کسانی که در زندگی دچار چالش‌هایی در زندگی شدند مانند کودکان و زنان بی‌سرپرست، افراد آسیب‌دیده اجتماعی و در معرض آسیب و معلولان در جامعه وظایفی دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 320 مرکز زیر پوشش بهزیستی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: اداره بهزیستی 19 اداره و 15 نمایندگی بخش را در استان مازندران دارد.

ردایی با اشاه به اینکه 6 هزار و 320 خانور بی‌سرپرست زیر پوشش هستند، تصریح کرد: 2 هزار و 549 نفر دانش‌آموز بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش اداره بهزیستی هستد.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه 17 کلینیک مددکاری در استان داریم، خاطرنشان کرد: هشت اورژانس اجتماعی در استان فعالیت می‌کنند.

ردایی با بیان اینکه 580 دانشجو زیر پوشش بهزیستی استان هستند، متذکر شد: تمام دانشجویان معلول هزینه دانشگاه آنها حتی در دانشگاه آزاد نیز پرداخت می‌شود و تا مقطع دکترا از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 12 انجمن کانون خیرین در حمایت از معلولان و 18 مرکز نگهداری اطفال یتیم به صورت شبانه‌روزی در استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دختران فراری در استان ساماندهی می‌شوند، بیان داشت: مرکز دختران فراری به نام خانه سلامت به صورت شبانه‌روزی دایر است و با خانواده آنها  برای رفع مشکل دختران ارتباط برقرار می‌شود و متکدیان در استان از طریق بهزیستی ساماندهی می‌شوند.

ردایی تاکید کرد: مرکز شیرخوارگاه مرکزی در استان راه‌اندازی شد که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه این استان 160 هزار معلول دارد، متذکر شد: تنها  42 هزار معلول در استان زیر پوشش بهزیستی قرار گرفتند و از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: بهزیستی در بخش اعتیاد که معضل اصلی استان است که بهزیستی 70 درصد درمان و توانمندی‌سازی معتادان را برعهده دارد و 35 کمپ ترک اعتیاد اقامتی کوتاه مدت را در استان داریم.

ردایی با بیان اینکه مازندران 36 مرکز ام ام تی دارد، اذعان داشت: این مراکز خدمات خوبی را برای پیشگیری ارائه می‌دهند. مرکز ترک شیشه در قائمشهر راه‌اندازی شد و این مرکز برای نخستین بار در کشور در مازندران تاسیس شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران به معتادان پرخطر که دچار مشکل هستند اشاره کرد و گفت: دو مرکز شبانه‌روزی برای معتادان پرخطر وجود دارد.

وی تاکید کرد: سال گذشته بیش از 50 میلیون تومان اعتبار به  بهزیستی استان داده که در شش ماهه نخست امسال که با مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم دو برابر سال گذشته شده است.

انتهای پیام/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول