اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی یزد:

18 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان یزد قرار دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از 18 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی هستند.

18 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان یزد قرار دارند

محمدحسین رحیمی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: از میان 18 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان یزد، معلولان جسمی - حرکتی با 10 هزار و 272 نفر بزرگترین گروه را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دیگر گروه‌های معلولان نیز شامل 3 هزار و 771 نفر ذهنی، هزار و 636 نفر روانی مزمن و هزار و 68 نفر سالمند می‌شوند.

رحیمی‌نسب با اشاره به مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی که به معلولان خدمات می‌دهند، یادآور شد: 10 مرکز شبانه‌روزی به 708 نفر، 31 مرکز روزانه به هزار و 20 نفر، 14 مرکز ویزیت در منزل به 560 نفر و دو کارگاه حمایت شده به 83 نفر از معلولان خدمات می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد، تعداد کودکان معرفی شده برای کاشت حلزون در سال 90 را نیز 19 نفر ذکر کرد و گفت: در سال جاری نیز چهار نفر برای کاشت حلزون معرفی شده‌اند.

رحیمی‌نسب در مورد پرداخت کمک هزینه تحصیلی به معلولان زیر پوشش بهزیستی عنوان کرد: در حال حاضر هزار و 345 دانش‌آموز معلول زیر پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 576 کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد یکی از اقدامات بهزیستی را انجام بیمه پایه معلولان دانست و گفت: تاکنون 14 هزار و 205 نفر از معلولان بیمه پایه درمان شده‌اند.

وی در مورد معافیت از نظام وظیفه فرزندان معلولان و خانواده‌هایی که فرزند معلول دارند، بیان کرد: 510 پرونده معافیت از نظام وظیفه در بهزیستی تشکیل شد که از این تعداد 440 پرونده مورد تایید قرار گرفته است.

انتهای پیام/2464/‌ق/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول