اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

مجری اصلی برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی است

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: مجری اصلی برنامه تنبلی چشم در خراسان‌رضوی سازمان بهزیستی است و مرکز بهداشت تنها نقش راهنما را ایفا می‌کند.

مجری اصلی برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی است

غلامحسن خدایی پیش ‌از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در واقع مراکز بهداشت به‌عنوان افرادی که به کودکان و خانواده‌های آنها دسترسی دارند، می‌توانند برای تنبلی چشم آنها را به پایگاه‌های بینایی‌سنجی ارجاع دهند.

وی تصریح کرد: همچنین مراکز بهداشت در غربال‌گری‌ها و یافتن افراد مشکوک که زمینه‌های ژنتیکی و یا امثال را دارند به مراکز بینایی سنجی کمک می‌کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با بیان اینکه پایگاه‌های بینایی‌سنجی مربوط به مراکز بهداشت در سطح شهر مشهد وجود دارند خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 مرکز دائمی برای سنجش بینایی زیر نظر مراکز بهداشت در مشهد وجود دارد که تمام مراقبت‌های بینایی‌سنجی در آنها انجام می‌شود.

خدایی افزود: در این مراکز علاوه بر انجام مراقبت‌های لازم برای تنبلی چشم در کودکان، مراقبت‌های چشم پزشکی برای کارگران که به‌صورت فصلی انجام می‌شود.

وی با اشاره به خدماتی که در مراکز بهداشت برای پیشگیری از شیوع تنبلی چشم انجام می‌شود، تاکید کرد: این خدمات بیشتر به صورت آموزش برای والدین صورت می‌گیرد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی متذکر شد: این آموزش‌ها از طریق مشاوره و توزیع بروشورها برای مادران در مراکز مختلف بهداشتی انجام می‌شود که می‌تواند کمک شایانی به بهزیستی در راستای پیشگیری و انجام مراقبت‌های ویژه این بیماری در مراکز دائمی بینایی‌سنجی زیر نظر مراکز بهداشت باشد.

انتهای پیام/70017/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول