اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

رسیدگی به مشکلات معلولان در اولویت کاری مسئولان بهزیستی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار البرز گفت: رسیدگی به مشکلات معلولان در اولویت کاری مسئولان بهزیستی قرار گیرد.

رسیدگی به مشکلات معلولان در اولویت کاری مسئولان بهزیستی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اصغر عربیان ظهر امروز در جریان بازدید از مرکز توانبخشی دختران مهر مادر و کهریزک در کرج اظهار داشت: معلولان به عنوان قشری از جامعه نیاز دارند تا مشکلات و کمبودهای آنان مرتفع شود.

وی ادامه داد: بسیاری از خواسته‌ها و مشکلات معلولان در بخش‌های مختلف نادیده گرفته می‌شود و این افراد در جامعه با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه معلولیت نباید برای این افراد محدودیت ایجاد کند افزود: مسئولان باید بسترهای حضور این قشر را در اجتماع بیشتر فراهم کرده و با ارائه خدمات و امکانات لازم از توانمندی‌های آنان بهره ببرد.

عربیان گفت: هر چه بیشتر زمینه فعالیت این افراد را فراهم کنیم می‌توانیم از گوشه‌نشینی این افراد جلوگیری به عمل آوریم.

* استان البرز 21 هزار معلول ثبت شده دارد

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به وجود 21 هزار معلول ثبت شده در این استان اشاره کرد و افزود: البته میزان معلولان در این استان بسیار بیشتر از آمار موجود است.

عربیان تأکید کرد: ایران بعد از انقلاب توجهات بسیار زیادی را به قشر آسیب‌پذیر جامعه و به ویژه معلولان داشته است به گونه‌ای که امروز شاهد کاهش مشکلات این افراد و همچنین کاهش معلولیت‌ها در جامعه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون کشور ما به سمت پیشگیری از معلولیت گام برداشته است اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌ریزی‌های اصولی و همچنین توجه بیش از گذشته مردم نیز سبب کاهش معلولیت‌ها شده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود به آمار معلولیت‌های ذهنی در استان البرز اشاره کرد و افزود: براساس آمار موجود جمعیت معلولان ذهنی در این استان 20 درصد است.

وی ادامه داد: همچنین آمار مربوط به معلولان حرکتی و جسمی نیز 34 درصد تخمین زده شده است.

* تردد معلولان در جامعه مورد غفلت واقع شده است

استاندار البرز در ادامه سخنان خود به برخی از مشکلات معلولان در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات معلولان تردد آنان در سطح معابر و خیابان‌ها می‌باشد که متأسفانه از سوی مسئولان ذیربط مورد غفلت واقع شده است.

عربیان متذکر شد: البته با پیگیری‌های انجام شده هم‌اکنون در برخی از ادارات دولتی گام‌هایی برای آسان‌تر شدن تردد این قشر برداشته شده است.

وی گفت: در این راستا با تشکیل کمیته مناسب‌سازی و پیگیری‌های مجدانه تلاش می‌شود تا در ادارات غیردولتی و حتی در پاساژها و مراکز خرید نیز رمپ‌هایی مناسب تردد معلولان ایجاد شود.

عربیان در پایان بر حل مشکل سرویس‌دهی به این افراد تأکید کرد و خواستار توجه بیشتر به این قشر از سوی مسئولان ذیربط شد.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول