اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مسئولان مشکلات مجتمع بهزیستی شهید فیاض‌بخش تبریز را برطرف سازند

خبرگزاری فارس: نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: فعالیت و خدمت در مراکز نگهداری و توانبخشی معلولین و کم‌توانان ذهنی مصداق کامل ایثار است.

مسئولان مشکلات مجتمع بهزیستی شهید فیاض‌بخش تبریز را برطرف سازند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی عضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بازدید از قسمت‌های مختلف مجتمع بهزیستی شهید فیاض‌بخش تبریز ضمن تأکید بر لزوم تجلیل از خیّران و نیکوکاران در  استان اظهار کرد: خیّران و نیکوکاران حقیقتاً جزو انسان‌های عزیز و چهره‌های ماندگار استان بوده که با اقدامات بشردوستانه و نوع‌دوستانه خود موجبات رفاه و بیمه ناتوانان و ضعیفان در اقشار مختلف جامعه را فراهم می‌کنند.

وی بر لزوم پاسداشت کار خیر و خیّران در جامعه تاکید کرد و با اشاره به اینکه خیّران جامعه نباید به امان خود رها شوند، گفت: این کار هم بیان‌کننده ارزش کار خیر و انجام‌دهنده آن و هم تشویقی برای سایر افراد است که در این راه قدم‌های موثری بردارند.

هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه یک گروه از خیّران در جامعه، خیّران سلامت هستند، افزود: کار این گروه از ارزش بالا و اجر زیادی برخوردار است چراکه آنان زمینه توانمندسازی افراد معلول و ناتوان را در جامعه فراهم می‌کنند.

وی فعالیت و خدمت در مراکز نگهداری معلولان و ناتوانان ذهنی را مصداق کامل ایثار و از خود گذشتگی عنوان کرد و افزود: خدمت به معلولان و جانبازان یک فریضه دینی بوده و اهتمام به امور معلولان و تحقق حقوق این قشر آسیب‌پذیر در راستای تحقق حقوق بشر در جامعه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مهم‌ترین نعمت خداوند به انسان‌ها، سلامتی و تندرستی است که ما از آن غافلیم، ادامه داد: بازدید از این مراکز و دیدن این انسان‌های معلول و ناتوان ذهنی باعث می‌شود ما به خود بیاییم و ضمن شکر نعمات الهی، خداوند را شاهد و گواه بر اعمال و کارهای خود بدانیم.

هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه خیّران و انسان‌های صالح و مؤمن با مشارکت در تأمین هزینه‌های اینگونه مراکز و مخارج نگهداری این معلولان، رضایت و خشنودی خداوند را برای خود به دست می‌آورند، افزود: خیّران جامعه باعث می‌شوند روح ایثار، از خود گذشتگی و جوانمردی در جامعه زنده بماند.

دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور، آیت‌الله هاشم‌زاده‌هریسی را همراهی می‌کرد، علیرضا لیقوانی مدیر مجتمع بهزیستی شهید دکتر فیاض بخش تبریز ضمن ارائه گزارشی از نحوه اداره این مجتمع افزود: در این مرکز 127 نفر از معلولان، ناتوانان و کم‌توانان ذهنی زن از سراسر استان نگهداری می‌شود.

وحید کاظم‌زاده با بیان اینکه اعتبار هزینه‌های این مرکز از طریق یارانه پرداختی ماهانه دولت با حضور و مشارکت مردم و خیّران پرداخت می‌شود، افزود: بیشتر مخارج این مرکز از طریق کمک‌های خیّران تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول