اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

بهزیستی یکی از مهمترین مراکز کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات ارزشمند سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی یکی از مهمترین مراکز کشور است.

بهزیستی یکی از مهمترین مراکز کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی لاریجانی در مراسم افتتاح فاز دوم مجتمع معلولان ایثار ورامین ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و دهه ولایت و امامت اظهار داشت: یکی از مکان‌هایی که برای کشور مهم است و همچنین خدمت کردن در آنجا ارزش دارد، مراکز بهزیستی هستند که در آن از نیازمندترین افراد نگهداری می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلولان هم از لحاظ عاطفی و هم از لحاظ جسمی نیازمند کمک هستند، گفت: از بین نیازمندهایی که در جامعه وجود دارند، شاید معلولان نیازمندترین قشر باشند و کسانی که برای این قشر خدمت می‌کنند، بسیار قابل احترام‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که در مراکز نگهداری معلولان کار می‌کنند بر گردن همه ما حق دارند بر همین اساس باید به آنها احترام بگذاریم و مشکلاتشان را حل کنیم.

رئیس قوه مقننه عنوان کرد: رویکردی که در بهزیستی وجود دارد در حال حاضر از لحاظ نگهداری، رویکرد خوبی است چرا که این مراکز معمولا به کمک مردم اداره می‌شوند و اداره این مراکز به وسیله مردم بهتر است تا آنکه دولت آنها را اداره کند.

لاریجانی بیان داشت: نگهداری این مراکز توسط مردم اثرات اجتماعی برای خیرین دارد که این مسئله در جامعه هم تاثیر می‌گذارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اداره مراکز بهزیستی توسط مردم فواید روحی و معنی برای جامعه دارد، تصریح کرد: البته دولت هم باید به این مراکز کمک کند و ما هم بودجه‌هایی را برای اداره بهتر این مراکز در نظر می‌گیریم.

 همزمان با عید سعید غدیرخم، فاز دوم مجتمع معلولان ایثار شهرستان ورامین با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده امام جمعه خیر آباد، علی لاریجانی را در این مراسم همراهی می‌کردند.

گفتنی است، مجتمع معلولان ایثار شهرستان ورامین با مشارکت و همیاری هیئت امناء و خیرین و نیکوکاران و سازمان بهزیستی کشور در زمینی به مساحت 14 هزار و 280 متر مربع در ضلع شمال شرقی میدان ولی‌عصر(عج) ورامین که توسط اداره اوقاف و خیرین منطقه اهداء شده با اعتبارات دولتی و باهمت همه جانبه آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه و نماینده و مسئولان وقت و مردم شریف نیکوکار شهرستان در دی ماه 1370 عملیات ساختمانی خود را در زیر بنایی به مساحت دو هزار و 938 متر مربع آغاز کرد.

این مجتمع در بهمن ماه 1374 فعالیت نگهداری را شروع کرد و با تغییرات و پیشبردی که داشته در آبان ماه 1376 با پذیرش 75 نفر معلول ذهنی و جسمی (ایزوله) بالای 15 سال و با کادر تخصصی اعم از پزشک و روان‌پزشک، بهیار، مددیار و پرسنل اداری و با مشارکت مردم خیر و انسان دوست توانست فعالیت خود را ارتقاء بخشد.

 

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول