اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی کرمانشاه:

معلولان ذهنی از لحاظ کنترل جسمی و روحی در حالت ویژه‌ای هستند

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: معلولان ذهنی از لحاظ کنترل جسمی و روحی در حالت خاص و ویژه‌ای هستند و کنترل مسائل بهداشتی برای آنها بسیار مشکل است.

معلولان ذهنی از لحاظ کنترل جسمی و روحی در حالت ویژه‌ای هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دوره آموزشی بلوغ جنسی در معلولان ذهنی ظهر امروز با حضور معاون توانبخشی و کارشناسان اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم رسول اکبرزاده با اشاره به اهمیت برگزاری چنین دوره‌های آموزشی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان بهزیستی همواره یک امتیاز و رشد متعالی در راستای ارتقای توان و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به توان‌خواهان است.

اکبرزاده تصریح کرد: آموزش همواره از سوی بزرگان اسلام به ما مسلمانان در احادیث، روایات، احکام و به‌ویژه در قران کریم توصیه و سفارش شده است.

وی تاکید کرد: سلامت روانی، روحی و معنوی جامعه در گرو توجه به مسائل بهداشتی و رعایت حدود و شرایط آنها است، به شرطی که همه در بحث آموزش مشارکت کرده و سلامت جامعه و خانواده را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در رابطه با بهداشت معلولان ذهنی بهزیستی نیز قضیه به همین شیوه است، لذا اهمیت و درجه آن با سایر افراد اندکی تفاوت دارد، چراکه معلولان ذهنی از لحاظ کنترل جسمی و روحی در حالت خاص و ویژه هستند و کنترل مسائل بهداشتی برای آنها بسیار مشکل و در عین حال غیرقابل کنترل است، بنابراین متولیان نگهداری از این بیماران باید تمام همت و تلاش خود را برای حفظ سلامتی معلولان ذهنی در سرلوحه امورات خود قرار دهند و با آموزش‌های متناسب با این عزیزان بتوانند بهترین حمایت و خدمات را ارائه کنند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: یکی از راه‌های موثر در راستای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به توان‌خواهان، شناسایی استعدادها و نبوغ آن‌ها و هدایت به سمت توانمندی و قادرسازی است تا به این شیوه بتوان ضمن تقویت ایمان و باور و نیز اعتماد به نفس، بیشترین کارآیی را داشت.

در این دوره مباحثی مانند تعاریف بلوغ جنسی در هر 2 جنس مذکر و مونث، رفتارهای جنسی معلولان ذهنی، چگونگی کنترل رفتارهای جنسی در معلولان ذهنی، مداخلات درمانی، آموزش نحوه مراقبت از خود، نقش تیم توانبخشی در تعدیل رفتارهای جنسی، روش‌های بازتوانی اجتماعی، اختلال‌های رفتاری، اختلالات جنسی و تغذیه دوران بلوغ بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول