اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره بهزیستی قاینات:

1400 معلول زیر پوشش بهزیستی قاینات قرار دارند

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی اداره بهزیستی قاینات گفت: یک‌هزار و 395 معلول جسمی و ذهنی زیر پوشش بهزیستی قاینات هستند.

1400 معلول زیر پوشش بهزیستی قاینات قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرضیه نبوی صبح امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی قاینات اظهار کرد: در حال حاضر هشت پایگاه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در روستاهای شهرستان قاینات فعالیت می‌کنند که 510 نفر از معلولان در این پایگاه‌ها زیر نظر تسهیل‌گران آموزش دیده عضویت دارند.

وی به خدمات گسترده بهزیستی به معلولان اشاره کرد و افزود: ارائه خدامات توانبخشی، شنوایی‌سنجی، فیزیوتراپی و کمک‌های موردی از جمله این خدمات به شمار می‌رود.

معاون امور توانبخشی اداره بهزیستی قاینات از پرداخت مستمری به 364 معلول در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری پرداخت شهریه دانشگاه برای 9 معلول و کمک‌هزینه رفت‌و آمد برای 103 نفر از جمله خدمات انجام شده به این قشر در شهرستان است.

نبوی با بیان اینکه در این شهرستان مراکزی به عنوان مراکز خدمات‌دهنده به معلولان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: مرکز نشاط برای معلولان ذهنی و مرکز آموزشی و حرفه‌آموزی به معلولان خدمات مهارتی ارائه می‌کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد یک‌هزار و 395 معلول جسمی و ذهنی زیر پوشش بهزیستی قاینات هستند.

* بازدید از پایگاه‌های(CBR) قاینات در روز جهانی معلولان

سرپرست اداره بهزیستی قاینات اظهار کرد: در روز جهانی معلولان چندین برنامه در این شهرستان انجام می‌شود که مسابقه طناب‌کشی و اردوی یک‌روزه تفریحی و فرهنگی از جمله این برنامه‌ها است.

علیرضا مجیدی گفت: بازدید از خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی، بازدید از پایگاه‌های (CBR) و برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولان در باغ ملی از دیگر برنامه‌های روزجهانی معلولان در قاینات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول