اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی طرح جامع خانواده پایدار مطرح کرد

بهزیستی و رسانه کمرنگ‌ترین دستگاه‌ها در طرح خانواده پایدار

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی طرح جامع خانواده پایدار گفت: بهزیستی و رسانه از میان هشت دستگاه تجمیع شده طرح خانواده پایدار کمرنگ‌ترین حضور را دارند.

بهزیستی و رسانه کمرنگ‌ترین دستگاه‌ها در طرح خانواده پایدار

اسماعیل اصفهانی ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح جامع خانواده پایدار در دانشگاه با عنوان طرح سایه مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از مشهد اظهار کرد: امروز سومین دستگاه که همان دانشگاه است در طرح جامع خانواده پایدار آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: خانواده پایدار نیازمند همگرایی و فعالیت فرآیندی هشت دستگاه آموزش و پرورش، دانشگاه، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی و رسانه است.

اصفهانی با اشاره به آغاز طرح خانواده پایدار در آموزش و پرورش در هفته گذشته خاطرنشان کرد: پس از دو سال جلسات متوالی، کمیسیون و نشست‌های تخصصی و شورای پژوهشی طرح جامع خانواده پایدار به‌صورت پایلوت در خراسان‌رضوی اجرا شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دومین دستگاهی است که فعالیت در خانواده پایدار را هفته گذشته آغاز کرده و این در حالی است که دادگستری با عنوان اولین دستگاه اهداف خانواده پایدار را عملی کرده است.

مدیر اجرایی طرح خانواده پایدار از موفقیت این طرح در دادگستری یاد کرد و گفت: طرح خانواده پایدار که بیش از یک ماه در دادگستری اجرا شده، در این بازه زمانی کوتاه موفق به انصراف 20درصد از طلاق‌های استان شده است.

وی تاکید کرد: امروز شاهد آغاز طرح جامع خانواده پایدار در دانشگاه هستیم و با تلاش دستگاه‌های مرتبط در دو هفته آینده کمیته امداد با عنوان چهارمین دستگاه اجرایی آغاز به کار می‌کند.

اصفهانی از فعالیت مرکز بهداشت در طرح خانواده پایدار در یک ماه آینده خبر داد و افزود: مرکز بهداشت در حال گذراند مراحل کارشناسی خود بوده و تا یک ماه آینده مجری پنجم طرح جامع خانواده پایدار خراسان‌رضوی است.

وی افزود: در این طرح هر دستگاهی جایگاه خاص خود را داشته و فعالیت مبنای فرآیندی دارد، تحکیم نهاد خانواده نیازمند هم‌پوشانی دستگاههای مرتبط بوده و نگاه نقطه‌ای سبب بروز پیامدهای منفی می‌شود.

مدیر اجرایی طرح جامع خانواده پایدار از روند کاری سه دستگاه دیگر این طرح یاد کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های و پیش‌بینی‌های انجام شده، آغاز کار نیروی‌انتظامی را در طرح خانواده پایدار در دو ماه آینده شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: رسانه و بهزیستی در این حوزه حضور کمرنگتری دارد و خواستار نگاه جدی این دو دستگاه به اجرایی کردن خانواده پایدار هستیم.

اصفهانی یادآور شد: خراسان‌رضوی با عنوان پایلوت طرح خانواده پایدار باید اجرا و پس از نتایج پژوهش‌های اثربخش و فرآیند بازطراحی آن به شکل ملی در سراسر کشور اجرا شود.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول