اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

اختصاص تسهیلات 3 میلیارد دلاری دولت به واحدهای صنعتی

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه تسهیلات 3 میلیارد دلاری دولت به واحدهای صنعتی و تولیدی کشور خبر داد.

اختصاص تسهیلات 3 میلیارد دلاری دولت به واحدهای صنعتی

محسن صالحی‌نیا در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان مازندران فعالیت خوبی دارد و در هفته‌های گذشته در حوزه مدیریتی واحدهای تولیدی و صنعتی بیش از 260 مصوبه داشته است.

وی افزود: تصمیم‌گیری برای حل مشکلات این حوزه با اختیاراتی که رئیس جمهور و وزیر صنعت به این ستاد دادند در دستور کار قرار دارد که در هفته‌های گذشته حدود 205 پرونده نیز دارای شرایطی بوده و باید در مرکز به صورت کشوری در ستاد بررسی و پیگیری شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تامین مواد اولیه تولیدات صنعتگران، تامین نیاز ارزی فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی، تامین نقدینگی و پیگیری مطالبات شرکت‌های استان از صنایع و واحدهای کشور در دستور کار ستاد تسهیل قرار گرفت.

وی با تاکید بر لزوم بررسی پیشنهادات کارشناسی صنعتگران بیان کرد: تسهیلات مورد نیاز واحدهای شاخص نیز پس از بررسی و با در نظر گرفتن سقفی که قانون بودجه مشخص کرده از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

به گفته صالحی‌نیا این مبالغ به صورت ریالی در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد که در مجموع به میزان 3 میلیارد دلار است و در سراسر کشور پس از تبدیل به ریال و دو برابر شدن توسط بانک‌ها به واحدها داده می‌شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس ظرفیت‌ها و تصمیمات و معرفی از کارگروه استان در منطقه نیز این تسهیلات اخذ می‌شود تا پس از مصوبه استاندار، رئیس خانه صنعت و معدن و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قابلیت اجرایی پیدا کند.

وی از اختصاص این مبلغ به 10 بانک کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرکز مبادلات ارزی تا گروه هفتم امکان ثبت دارند تا واحدهای تولیدی و صنعتی برای دریافت نیاز خود با بررسی و تصمیم‌گیری ستاد در مسیر عملیاتی شدن درخواست شرکت‌ها قرار بگیرند.

صالحی نیا با اشاره به اینکه ایران تولید کننده عمده مواد پتروشیمی است، گفت: درصدد کاهش افزایش کاذب در این محصولات هستیم که با تصمیمات خوبی که در کارگروه گرفته شد واحدهای فعال می‌توانند مواد مورد نیاز را در بورس صنایع پتروشیمی تهیه کنند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول