اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

رشد 50 درصدی صادرات بخش‌های صنعتی اصفهان

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: اصفهان از استان‌های فعال در بخش‌های صنعتی محسوب می‌شود و در حال حاضر در صادرات بخش‌های صنعتی 50 درصد رشد دارد.

رشد 50 درصدی صادرات بخش‌های صنعتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی پیش ‌ازظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز جهانی استاندارد و تجلیل از برگزیدگان عرصه کیفیت استان اظهار کرد: استان اصفهان از ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف برخوردار بوده که این موضوع سبب شاخص بودن اصفهان در سطح کشور شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان در بخش استاندارد‌سازی از استان‌های فعال و پیشتاز در سطح کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: در حال حاضر مقوله استاندارد‌سازی در استان اصفهان در حال نهادینه شدن است و مطالبات شهروندان از مسئولان در راستای استاندارد بودن تولیدات این موضوع را نشان می‌دهد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به استانداردسازی و برخی از بی‌تدبیری‌ها در احداث ساختمان‌ها سبب بروز خسارت‌های اقتصادی ناشی از وقوع برخی از حوادث می‌شود، تصریح کرد: آمادگی انسان‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی از تبدیل شدن برخی از حوادث به بحران‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خسارات ناشی از وقوع زلزله به مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی ناشی از بی‌توجهی به مقوله استاندارد‌سازی بوده است، اضافه کرد: استان اصفهان موظف به ساخت و بازسازی 2 هزار و 600 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده ورزقان و اهر است.

ذاکر اصفهانی به ضرورت احداث و باز‌سازی این ساختمان‌ها بر اساس استاندارد‌های روز ساختمانی اشاره و تاکید کرد: توجه به مباحث آموزشی برای ساز و کار بخشیدن به مقوله استاندارد‌سازی در جامعه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت‌های صنعتی استان اصفهان بر اساس استاندارد‌های مشخص شده برای این فعالیت‌ها است، افزود: اصفهان از استان‌های فعال در بخش‌های صنعتی محسوب می‌شود و در حال حاضر استان اصفهان در صادرات بخش‌های صنعتی 50 درصد رشد دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر اداره کل استاندارد استان به استاندارد بودن فعالیت‌های تمام بخش‌های استان توجه دارد، گفت: استاندارد‌سازی باید به عنوان یک مقوله مهم در زندگی و کار تمام مردم نهادینه شود و این موضوع به رشد و ارتقای اقتصاد کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول