اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان زنجان:

فرآیندهای تخصصی، صنعتی و تجاری با استانداردسازی حاصل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: فرآیندهای تخصصی، صنعتی و تجاری کارآمد با استانداردسازی حاصل می‌شود.

فرآیندهای تخصصی، صنعتی و تجاری با استانداردسازی حاصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، داود کارگرزاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در استانداردسازی مورد توجه قرار گیرد، توجه تولیدکنندگان به کیفیت کالاها است.

وی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت تولید موجب بهره‌وری بیشتر می‌شود، اضافه کرد: امسال نیز شعار روز جهانی استاندارد ضایعات کمتر، نتایج بهتر و افزایش کارآیی با استانداردها است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه تولید فرآیندهای تخصصی، صنعتی و تجاری کارآمد حاصل استانداردسازی کالاها است، اضافه کرد: این نوع استانداردسازی به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا از منابع در اختیار خود به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد باید مراجع ذیربط همکاری لازم را داشته باشند، اضافه کرد: اصحاب رسانه‌ها، اصناٰف، تجار و صاحبان صنایع از جمله ارگان‌هایی هستند که باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

کارگرزاده در ادامه با اشاره به اینکه پرداختن به مقوله استاندارد نه تنها موجب افزایش کیفیت محصولات می‌شود، اضافه کرد: این موضوعات موجب افزایش بهره‌وری نیز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از تولیدات داخلی موجب بستگی به افزایش و ارتقای سطح کیفی محصولات دارد، افزود: مردم زمانی از کالاهای داخلی استفاده می‌کنند، که کیفیت محصولات به حد استاندارد برسد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل استاندارد استان زنجان اضافه کرد: این اداره کل در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی در قالب طرح‌های «تجا» و «طه» اقدامات بسیاری را در سال‌های گذشته و در شش ماهه نخست سال جاری انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 398 واحد تولیدی زیر پوشش اداره کل استاندارد استان زنجان است، اضافه کرد: تعداد کل فرآورده‌های دارای پروانه استاندارد نیز 490 مورد است.

کارگرزاده در ادامه با اشاره به اینکه در شش ماهه نیز 68 پروانه استاندارد برای کالاهای تولیدی صادر شده است، اضافه کرد: همچنین در شش ماهه 41 مورد گواهینامه استاندارد نیز توسط اداره کل استاندارد استان زنحان صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های اداره کل استاندارد برای اجرا در چند ماه باقی مانده از سال جاری اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر اداره کل استاندارد استان زنجان با آن مواجه است، کمبود نیروهای کارشناس است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: در صورتی که این نیروها تقویت شود، اداره کل استاندارد بهتر می‌تواند به مقوله استانداردسازی در استان بپردازد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول