اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید خبرنگاران از طرح‌های صنعتی گیلان عنوان شد

معافیت 10 ساله شهرک صنعتی نقرده آستانه‌اشرفیه

خبرگزاری فارس: مدیر شهرک‌های صنعتی آستانه‌اشرفیه گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند از معافیت 10 ساله شهرک صنعتی نقرده استفاده کنند.

معافیت 10 ساله شهرک صنعتی نقرده آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، محمد اکبری در بازدید اصحاب رسانه از طرح‌های صنعتی گیلان اظهار کرد: تعداد سه شهرک صنعتی در آستانه‌اشرفیه وجود دارد.

وی به فعالیت 23 شرکت تولیدی در شهرک صنعتی نقرده اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاران طبق مصوبه سفر هیئت دولت به گیلان می‌توانند از معافیت 10 ساله شهرک مذکور استفاده کنند.

اکبری مساحت شهرک صنعتی نقرده را 25 هکتار عنوان کرد و گفت: 25 هکتار زمین در فاز توسعه شهرک صنعتی نقرده قرار دارد و در مجموع به بیش از 40 هکتار می‌رسد.

مدیر شهرک صنعتی نقرده با اشاره به واگذاری 57 هزار مترمربع زمین به شرکت آرین سلولز، تصریح کرد: بهره‌برداری از واحدهای در حال احداث شهرک مذکور موجب اشتغالزایی پایدار در آستانه‌اشرفیه می‌شود.

* ساخت مبلمان بتنی شهری در شهرک صنعتی نقرده

مدیر اجرایی شرکت دلتا بتن آپادانا نیز در جمع خبرنگاران به تولید روزانه 500 مترمکعب بتن در این شرکت اشاره کرد و گفت: تولید مبلمان بتنی شهری در فاز دوم اجرایی می‌شود.

فرهاد صمدزاد اعتبار اجرای فاز دوم شرکت دلتا بتن آپادانا را بالغ بر 7 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: دیوار پیش‌ساخته بتنی اکنون در شرکت مذکور تولید می‌شود ضمن اینکه ساخت تمام قطعات بتنی در دست اقدام است.

وی اشتغالزایی فاز نخست در یک نوبت‌کاری را 35 نفر اعلام کرد و یادآور شد: شرکت دلتا بتن آپادانا در زمینی به مساحت 3.5 هکتار احداث شده است.

* تولید نشاسته با خلوص 99 درصد

مدیرعامل شرکت کیمیا پلیمر کارگیل یکتا نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظروف یک‌بار مصرف سازگار با محیط زیست در شرکت مذکور تولید می‌شود.

محمدکاظم هاشمی با بیان اینکه در فاز نخست پلیمر زیست‌تخریب‌پذیر بر پایه نشاسته از ذرت تولید می‌شود، افزود: شرکت مذکور می‌تواند سالانه 8 هزار تن پلیمر زیست‌تخریب‌پذیر تولید کند.

وی به تولید نشاسته با خلوص 98 درصد اشاره کرد و گفت: شرکت کیمیا پلیمر کارگیل یکتا در تلاش است نشاسته با خلوص 99 درصد برای مصارف پزشکی را تولید کند.

هاشمی خواستار اختصاص ارز دولتی برای ورود ماشین‌آلات از خارج از کشور شد و بیان کرد: مبلغ 4 میلیارد و 300 میلیون تومان برای فاز نخست هزینه شده و نیازمند 500 هزار دلار برای خرید تجهیزات کارخانه هستیم.

مدیرعامل شرکت کیمیا پلیمر کارگیل یکتا از تولید پاکت زباله قابل بازیافت در محیط زیست در این شرکت خبر داد و تصریح کرد: 5 میلیارد تومان مصوبه پرداخت تسهیلات داشتیم و تاکنون مبلغ 2 میلیارد تومان دریافت کردیم.

به گزارش فارس، علی منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس و علی باباخانی فرماندار آستانه‌اشرفیه در بازدید مذکور مشکلات واحدهای صنعتی شرکت نقرده را بررسی کردند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول