اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس ارزیابی گروه کارشناسی صنایع و معادن مجلس

ساماندهی شهرک‌های صنعتی کردستان 11 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد‌

خبرگزاری فارس: بر اساس ارزیابی گروه کارشناسی صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ساماندهی و نوسازی شهرک‌های صنعتی استان کردستان نیازمند 11 میلیارد تومان اعتبار است.

ساماندهی شهرک‌های صنعتی کردستان 11 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی و تقویت زیرساخت هر کدام از شهرک‌های صنعتی بیجار، قروه، و دهگلان 15 میلیارد ریال، شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو سنندج هر کدام 35 میلیارد ریال، شهرک صنعتی سقز 20 میلیارد ریال و شهرک‌های صنعتی بانه و کامیاران نیز هر کدام پنج میلیارد ریال نیاز دارند.

ایرج موفق گفت: استان کردستان نخستین استانی است که اعتبارات سرمایه در گردش به آن اختصاص داده می‌شود و پس از آن این اعتبارات به سایر استان‌های کشور نیز تخصیص داده می‌شود.

معاون مدیرعامل شرکت‌های نفتی کشور تصریح کرد: برای هر واحد صنعتی هفت میلیارد ریال و 35 میلیارد ریال به صنایع کوچک به عنوان وثیقه بانکی برای استفاده از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به استان تخصیص داده می‌شود.

به گفته موفق، بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده میان شرکت پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، یک شهرک تخصصی صنایع پائین‌دستی پتروشیمی و همچنین صنایع تکمیلی پتروشیمی در استان کردستان ایجاد می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته 11 واحد صنعتی نوسازی شدند و در سال‌جاری به منظور حل مشکلات صنعت استان اعتبارات نوسازی دو برابر شده که برای نوسازی صنایع کوچک اختصاص داده می‌شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی به موانع و مشکلات شهرک صنعتی بیجار اشاره کرد و گفت: مشکلات شهرک صنعتی بیجار با یک میلیارد تومان برطرف می‌شود.

محمد بیاتیان از وضعیت راه‌های استان انتقاد کرد و گفت: استان فاقد حمل و نقل ریلی است و این امر تاثیر منفی در روند توسعه استان دارد، بنابراین فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه راه‌ها از عوامل اساسی توسعه استان است.

وی گفت: بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی استان راکد و یا نیمه‌فعال هستند و در تخصیص اعتبارات باید واحدهای راکد را در نظر گرفت.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول