اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارزیابی مسائل و مشکلات صورت گرفت

بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از چند واحد صنعتی بیجار

خبرگزاری فارس: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد صنعتی در شهرستان بیجار بازدید و با صنعتگران و مسئولان این شهرستان نشستی برگزار کردند.

بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از چند واحد صنعتی بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار گروس، نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با صنعتگران و مسئولین این شهرستان در بازدید از شهرک صنعتی این شهر از صنعت به عنوان مهم‌ترین بخش ایجاد اشتغال و رفع بیکاری یاد کرد و آن را یکی از عوامل رونق اقتصادی منطقه دانست.

سیدمحمد بیاتیان گفت: پایداری تولید در صادرات و قدرت رقابت است و این در سایه ارتقای بخش صنعت و معدن محقق می‌شود.

بیاتیان با بیان برخی مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان، خواستار اعتبارات و تسهیلات برای بازگشایی و رونق کار واحدهای صنعتی و تولیدی بیجار شد و افزود: ضعف زیرساخت‌های صنعتی، مشکلات اقتصادی و عدم وجود شغل و بودن 7 هزار بیکار در این شهرستان موجب رشد منفی جمعیت و مهاجرت مردم شده است.

وی همچنین به اهداف این سفر و لزوم نظارت بیشتر مجلس و بازدید از بنگاه‌های اقتصادی در راستای تعامل بیشتر مجلس و دولت اشاره کرد و اظهار داشت: این کمیسیون در سفر خود به کردستان، بسته پیشنهادی خود را به وزارت مربوط و دولت برای رونق اقتصادی منطقه ارائه خواهد کرد.

رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به رشادت و فرهنگ غنی مردم کردستان گفت: باید بیش از پیش به این استان و نقاط محروم آن توجه کرد.

مهرداد بذرباش با اشاره به لزوم توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور، از صنعتگران به عنوان مجاهدین فی‌سبیل‌الله نام برد و خواستار تلاش و کوشش در راستای ارتقا و توسعه این بخش با توجه به تمام مشکلات شد و نوید رفع تمامی موانع در آینده‌ای نزدیک را داد.

در ادامه این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی بیجار دیدن و از نزدیک با مشکلات و تنگناهای واحدهای صنعتی و کارفرمایان و کارگران آشنا شدند.

گفتنی است این افراد در معادن سنگ آهن شهر حسن‌آباد یاسوکند حضور یافتند و از نزدیک وضعیت استخراج مواد معدنی شرکت‌های صبانور و کیمیا معادن را مورد ارزیابی قرار دادند.

بذرپاش در جمع فعالان عرضه معدن بر لزوم احداث واحدهای صنعتی از جمله ذوب آهن و کنسانتره تاکید و گفت: این سفر موجب شد تا قانونگذاران بیش از پیش با مشکلات و موانع پیش روی صنعت و معدن آشنا شوند و در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

فرماندار بیجار نیز گزارشی از کار و تولید و برخی از مشکلات بخش صنعتی برای مجلسیان ارائه و اعلام کرد: هم‌اکنون در شهرستان بیجار 21 واحد معدنی با ذخیره 975 هزار تن مواد معدنی وجود دارد که 286 اشتغالزایی به همراه داشته است.

خلیل جمشیدی افزود: واحد تولید کنسانتره در راستای جلوگیری از خروج مواد معدنی خام به خارج از استان با سرمایه‌گذاری 38 میلیارد تومان بخش خصوصی نیز با اشتغالزایی 160 نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در شهرک صنعتی بیجار 14 واحد فعال، 7 واحد نیمه فعال و 17 واحد تعطیل وجود دارد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول