اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

مطالبات شهرک‌های صنعتی باید از استانداری دریافت شود

خبرگزاری فارس: معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در اصفهان نه تنها عدالت بلکه مساوات نیز رعایت نمی‌شود و سهم شهرک‌‌های صنعتی باید از بخش عمرانی استانداری مطالبه شود.

مطالبات شهرک‌های صنعتی باید از استانداری دریافت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جعفر صادقی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود 30 سال پیش، چهار پهنه شهرک صنعتی در کشور وجود داشت، اظهار کرد: در آن زمان شهرک‌های صنعتی رشت، البرز، کاوه و کرمانشاه را داشتیم.

وی افزود: اکنون بیش از 685 شهر و ناحیه صنعتی در کشور به بهره‌برداری رسیده و فعال است که منجر به فعالیت 28 هزار واحد صنعتی شده است.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: این واحد‌های صنعتی توانسته 600 هزار اشتغال ایجاد و 5 هزار و 600 مگاوات برق برای شهرک‌ها و 12 هزار لیتر آب مورد نیاز را تأمین کنند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز نواقصی در راستای حمایت از صنایع وجود دارد، ادامه داد: باید به توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی پرداخت چرا که برای توزیع عادلانه این شهرک‌ها توسعه کیفی در همه جای کشور امری لازم است.

صادقی اضافه کرد: بر اساس ماده 105 برنامه دوم تا پنجم توسعه بودجه کشور، قانون‌گذار تکلیف سرمایه‌گذار را مشخص کرده و این در حالی است که در بودجه کشور منابع خاصی برای صنعت در نظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جدی واگذاری شهرک‌های صنعتی تکمیل شده است که باید کمک کنیم تا شهرک‌های صنعتی موجود را نگه داریم.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تکلیف جدی برای ادغام حمایت و تقویت صنوف تولیدی است که باید از این مزایا استفاده کرد.

وی دریافت تعرفه خدمات صنوف بر اساس تجاری را یک ظلم بزرگ دانست و افزود: صنوف تولیدی باید از این شرایط استفاده کنند.

صادقی تاکید کرد: باید از صنایع کوچک که نیاز اشتغال کشور را تأمین می‌کنند حمایت کرد، چنان که شش ماه از شعار سال تولید ملی می‌گذرد اما هنوز در شبکه‌های بانکی و مالی کشور شرمنده سربازان خط مقدم جهاد اقتصادی شده و نتوانستیم وامی بدهیم.

وی اظهار کرد: انتظار داریم اتاق مبادلات ارزی کشور بتواند مشکل واحدهای صنعتی را با وجود تحریم‌ها و فشارهای استکباری حل و این بحران را پشت سر بگذارد.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مهم‌ترین نیاز صنعتگر را میزان رضایت برشمرد و تصریح کرد: یکی از مشکلات بخش صنعت در اصفهان عدم همدلی و همکاری با همدیگر است.

وی اظهار کرد: در بسیاری از شهرها این همدلی و پشت گرمی وجود دارد، اما چنین چیزی را ما در بخش صنعت اصفهان نمی‌بینیم.

صادقی به بودجه‌های اختصاص یافته اشاره کرد و افزود: بودجه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی سه بخش داخلی توسط (خود صنعتگر)، بودجه اصلی عمرانی (استانی) و بودجه ناچیز (ملی) است.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بودجه عمرانی استانی اصفهان در سال 89 برای این بخش صفر، و برای سال 90 بودجه عمرانی شرکت‌های صنعتی3.7 میلیارد تومان بوده است.

صادقی همچنین در مورد بودجه ملی گفت: بودجه ملی بسیار محدود است که بخشی از آن را برای تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول