اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

بستر مشارکت زنان ایران اسلامی الگوی فرهنگی کربلا است

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران با اشاره به نقش‌آفرینی‌های بانوان در عرصه‌های مختلف گفت: بستر فرهنگی و اجتماعی مشارکت زنان، الگوی فرهنگی صحنه کربلا حضرت زینب(س) بوده است.

بستر مشارکت زنان ایران اسلامی الگوی فرهنگی کربلا است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، به مناسبت هفته دفاع مقدس فرماندار این شهرستان امروز به همراه کارشناس امور بانوان فرمانداری و جمعی از بانوان رابط امور بانوان، از کوکب حاتمی بانوی ایثارگر و انقلابی این شهرستان سرکشی، تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.

نقش دفاع زنان ایران اسلامی از آرمان‌های انقلاب بی‌بدیل است

فرماندار گچساران در این دیدار اظهار کرد: با نگاهی به سیر انقلاب اسلامی، در می‌یابیم زنان همواره حضوری ثابت در عرصه‌های مختلف دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند.

محمد شفیعی ابراز داشت: زنان انقلابی ایران اسلامی با وجود مخاطرات احتمالی که مبارزه علنی آشکار در انتظار آنان بود با اطمینان وارد میدان مبارزه می‌شدند.

وی با بیان اینکه بستر فرهنگی و اجتماعی مشارکت زنان، الگوی فرهنگی صحنه کربلا بود، بر تداوم حضور پرشور و ولایی زنان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و اقتصادی تأکید کرد.

شفیعی یادآور شد: این سخن بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راحل که «مرد از دامان زن به معراج می‌رود» را می‌توان به نوع نگاه اسلام نسبت داد.

وی افزود: در دین مبین اسلام سمبل والای زن، حضرت فاطمه(س) به عنوان کانون و محور آفرینش و استمرار حرکت انبیا تا ظهور منجی عالم بشریت(عج) معرفی شده است.

تبعیت از الگوی اسلامی به زنان جایگاه ارزشمند انسانی داد

بانوی انقلابی گچساران در این دیدار بیان داشت: از جمله ویژگی‌های برجسته و مهم انقلاب اسلامی، حضور گسترده افراد و طبقات مختلف اجتماعی در آن بود.

کوکب حاتمی تصریح کرد: حضور زنان به طرز بی‌سابقه‌ای در صحنه‌های مختلف این نظام مقدس تبلور یافته است.

وی با بیان اینکه زنان همواره دوشادوش مردان در برخی موارد پیشگام صحنه دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی بوده‌اند و با اشاره به جایگاه بی‌ارزش زنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان داشت: تبعیت از الگوی مذهبی توانست ضمن بازسازی و اصلاح نقش و جایگاه زنان، نوع جدیدی از الگوی روابط میان انسان‌ها را به شکل «زن ایرانی مسلمان» پدید آورد.

حاتمی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این جایگاه ارزشمندی که در دنیا دارد نتیجه تربیت و نقش‌آفرینی مادران و زنانی است که فرهنگ اسلام و منطق شهادت را در جامعه گسترش دادند.

وی با تأکید بر هر چه پررنگ شدن حضور و فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و سیاسی خواستار فراهم شدن بسترهای لازم در این زمینه شد.

به گزارش فارس در این دیدار فرماندار گچساران ضمن شنیدن مشکلات پیرامون فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بانوان و کمبود اماکن تفریحی ویژه بانوان در گچساران، در زمینه برطرف کردن این مشکلات قول مساعد داد.

کوکب حاتمی که اکنون عضو شورای اسلامی دوگنبدان و نماینده شورای شهر شهرستان گچساران در کهگیلویه و بویراحمد است، سابقه سال‌ها مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی داشته و با تحمل سال‌ها شکنجه‌ در زندان‌های ساواک از زنان شاخص و انقلابی کهگیلویه و بویراحمد و کشور است.

وی که خواهر شهید حسن حاتمی و پاسدار جانباز علی حاتمی است، با فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و با تألیف افزون بر هشت کتاب شعر و نثر با دستمایه شهدا و مقام شامخ شهید، در ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران نقشی اثرگذار در گچساران داشته است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول