اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان:

بهمن 57 با حضور پر صلابت زنان ماندگار شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: بهمن 57 با حضور پررنگ زنان در کنار مردان انقلابی به پیروزی رسید و ماندگار شد.

بهمن 57 با حضور پر صلابت زنان ماندگار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهری سویزی پیش از ظهر امروز در همایش اهمیت نقش زنان در انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام (ره) با شأن و شوکتی که به زنان بخشیدند و با دیدگاه رشیدی که آن حضرت به این قشر داشتند سبب شد تا زنان نیز نقش حضور خود در انقلاب را ایفا و در پیروزی انقلاب اسلامی سهم مهمی را  داشته باشند.

وی با اشاره به واقعه خرداد 42 خاطرنشان کرد: در آن واقعه زنان هیچ نقشی نداشتند اما در بهمن 57 که زنان ما دوشادوش مردان به خیابان‌ها آمده و فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سردادند بهمن 57 پیروز و ماندگار شد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان داشت: دیدگاه حضرت امام به زنان که استراتژی انقلاب اسلامی را با این نگاه ترسیم کردند یک دیدگاهی متعالی است و آن حضرت در مقابل تمام مخالفت‌هایی که با حضور زنان در جامعه صورت گرفت در مقابل این اندیشه‌های متحجرانه ایستاد و زن را عنصری تاثیر‌گذار در جامعه اعلام کرد.

سویزی زن و مرد را در عرضه تکامل انسانی برابر اعلام کرد و افزود: زنان ما نیز به اندازه مردان حق حضور در جامعه را یافته‌اند و این عزت و شرف را انقلاب به زنان بخشیده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود نقش تربیتی زنان در خانواده‌ها را یادآور شد و اظهار داشت: هر زنی که در خانه برای مهذب تربیت شدن، اسلامی و انسانی تربیت شدن فرزندان قدم برداشته در واقع خدا را یاری کرده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: در بعد از انقلاب اسلامی عظمتی که به زنان بخشیده شد امروز با همان صلابت و سلامت در زمان رهبریت مقام معظم رهبری نیز تداوم یافته و بدون شک در این فضا نقش بی‌بدیل زنان در تربیت جوانان و دانشمندان عالم نباید فراموش شود.

سویزی مادران را منبع عظیم نشر عواطف انسانی دانست و یادآور شد: هر جا این منبع عظیم خاموش شود با کویر عواطف بشریت مواجه هستیم و امام با تیزبینی دقیق خویش بر نقش تربیتی زنان تاکید کرده‌اند.

وی زن را کانون خانواده اسلامی و انسانی اعلام کرد و گفت: علاوه بر آن به فرموده امام (ره) زن باید در مقدرات اساسی کشور دخالت و حضور تاثیرگذار داشته باشند که به شکر خدا این حضور تاثیرگذار در جامعه ما به چشم می‌خورد.

 

*‌ موقعیت زنان در فضای انقلاب اسلامی رشد یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در بخش دیگری از سخنان خود پیشرفت‌های غیر‌قابل انکار زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی را یادآور شد و افزود: در فضای متعالی انقلاب اسلامی بیش از 65 درصد کرسی‌های دانشگاه‌ها متعلق به زنان و دختران ما است که این امر نشأت گرفته از نگاه عالی انقلاب به زنان است.

سویزی ادامه داد: ما در موضوع پیشرفت زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، خدماتی، و اجتماعی نکات غیر‌قابل انکاری را مشاهده می‌کنیم اما در آموزش و پرورش که سرآمد همه دستگاه‌ها است حضور زنان بیش از همه به چشم می‌خورد.

این مسئول بیان داشت: سال‌های سال شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش  که عالی‌ترین شوراها است با یک زن آن هم به ناچار در پست مشاور وزیر در امور زنان تشکیل می‌شد اما امروز یک پنجم اعضای شورای معاونان را که جزو مدیریت‌های ارشد می‌باشد زنان اداره می‌کند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان سخنان خود اظهار داشت: رشد 17 درصدی مدیریت زنان در آموزش و پرورش یک رکورد‌داری در بین همه دستگاه‌ها است که امیدواریم با فرصت طلایی پیش آمده حضور زنان در عرصه‌های تعلیم و تربیت بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول