اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تقدیم بیش از 4000 شهید

کم‌توجهی به نقش زنان در دفاع مقدس مشهود است

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی نمایندگی ولی فقیه سپاه لنده گفت: با تقدیم بیش از 4000 هزار شهید، هنوز کم توجهی به نقش زنان در دفاع مقدس مشهود است.

کم‌توجهی به نقش زنان در دفاع مقدس مشهود است

 به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام روح‌الله میرشکاری عصر امروز در یادواره شهدای حوزه مقاومت الزهرای این شهر ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: درخشان‌ترین و فروزان‌ترین ستاره آسمان فرهنگ رهایی، مشعل پرفروغ فرهنگ شهادت است.

وی افزود: در دنیای پر فتنه امروز که عصر انفجار اطلاعات لقب گرفته و در زمانه‌ای که مرزهای جغرافیایی معنا و مفهوم پیشین خود را در ساختار جدیدی از معرفت و تحول مبنایی در حیات بشری رفته رفته از دست می‌دهند، اقتدار ملی هر کشور در بعد فرهنگی آن جلوه و ظهور می‌یابد.

مسئول فرهنگی نمایندگی ولی فقیه سپاه لنده گفت: پاسداری از ارزش‌های فرهنگی، رویکردی واقع‌بینانه و استراتژیک است.

حجت‌الاسلام میرشکاری با اشاره به بیداری اسلامی تصریح کرد: امروزه هر ندایی از رهایی و هر پرچمی از آزادگی در گستره گیتی مورد هجوم توفان‌‌های زهرآگین اتحادیه‌های جهانی زر و زور و تزویر قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت همه آنانی که به عدالت، آزادی و رهایی می‌اندیشند و به آرمان بزرگ پیامبران ایمان دارند آن است که از فرهنگ ایستادگی و وارستگی در این تهاجم بی‌حساب با هر وسیله ممکن صیانت و پاسداری کنند.

مسئول فرهنگی نمایندگی ولی‌فقیه سپاه لنده گفت: تکریم و تعظیم شهیدان، تلاشی مقدس است در برافراشتن پرچم‌های سرخ استقلال و آزادی بشریت از یوغ ذلت و اسارت و گام بلندی است در راستای احیای ارزش‌های مکتب توحید و عدالت که باید آن را به درستی پاس داشت.

حجت‌الاسلام میرشکاری افزود: شهادت مرگ در راه ارزش‌ها بوده و هر شهید مشعلی است که بر بلندای عزت و سرافرازی یک ملت جاودانه می‌درخشد.

وی در ادامه به حضور زنان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هر جا سخن از دفاع و شهادت و ایثار می‌شود تنها مردانی از جنس مرد در ذهن تجسم می‌شوند و یاد و خاطره شهدا و رزمندگان بیان می‌شود و حتی نیم نگاهی به فداکاری و ایثار زنان آن دوران ندارند یا اگر توجهی هست کوتاه و گذرا است.

وی افزود: در حماسه باشکوه دفاع مقدس حضور مقتدرانه و شجاعانه زنان مسلمان ایران اسلامی از بزرگترین افتخارات این قشر از ملت ما می‌باشد.

مسئول فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه لنده با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار زن در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، یادآورشد: تقدیم چهار هزار شهید زن در میان شهدای دفاع مقدس ترجمان حضور دلیرانه این قشر غیرتمند و پاکدامن است که قصه شجاعت و حماسه‌های آن‌ها همه ویژگی‌های یک فرد شجاع را در وجود زنان این سرزمین نمایان می‌کند.

حجت‌الاسلام میرشکاری در ادامه به  تاثیر حضور زنان در صحنه‌های گوناگون انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره ) خطاب به زنان شجاع ایران فرمودند "شما بانوان ثابت کردید که در صف جلو هستید، شما ثابت کردید که مقدم بر مردها هستید. مردها از شما الهام گرفتند".

وی افزود: حماسه حضور شیر زنان دلاور و نجیب ایران زمین را باید در همه کتاب‌های درسی و برگ برگ اوراق پر افتخار این ملت بنویسند تا همه بدانند که از دامن پاک همین زنان بود که مردانی مخلص و متعهد و رزمندگانی شجاع و دلاور حماسه‌ها آفریدند.

مسئول فرهنگی نمایندگی ولی فقیه سپاه لنده تصریح کرد: امروز به پاس همان حماسه‌های ایثار ما جشن می‌گیریم و غرور ملی و افتخارآفرینی و دلاورمردی جوانان خود را پاس می‌داریم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول