اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

حضور زنان در خیزش‌های منطقه برگرفته از زنان ایرانی است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: حضور زنان کشورهای منطقه در خیزش‌ها و جنبش‌ها الگو گرفته از زنان انقلابی ایرانی است.

حضور زنان در خیزش‌های منطقه برگرفته از زنان ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه گرامیداشت هفته زن با تاکید بر اینکه در هفته زن به برنامه‌های کاربردی و عملیاتی با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها پرداخته شود، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های مناسب می‌توانیم شاهد اقدامات و خدمات ماندگاری در ابعاد مادی و معنوی در زمینه بانوان در استان زنجان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال زنان، ازدواج دختران، سلامت و بهداشت زن، کارآفرینی برای بانوان، ورزش و مباحث علمی و فرهنگی بانوان استان زنجان اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: اقدامات موثری نیز با استفاده از فرصت‌ها و با دسترسی به شاخص‌های بالا می‌توان انجام داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه هفته زن فرصت بسیار مناسبی برای معرفی زن انقلابی، زن جهان اسلام و شخصیت و جایگاه آنها محسوب می‌شود، اضافه کرد: زن انقلاب اسلامی بیرق‌دار الگوها و ارزش‌های مهم و تابلوی راهنمای رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به اینکه باید منزلت و جایگاه زنان مسلمان را با زنان دیگر مقایسه کرد، ادامه داد: الگوهای انحرافی و مطرود در زمینه اخلاق، ظاهر و آراستگی، عفاف و حجاب باید با زنان مومن و مسلمان و منزلت آنها مقایسه شوند تا جوانان این الگوهای انحرافی را بشناسند.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه زنان ما در جهان به واسطه کارهای بزرگی که انجام داده‌اند جایگاه بزرگی دارند، تصریح کرد: حرکت زنان ایران به عنوان نماد زن اسلامی، عفاف آن و نقش‌آفرینی زن انقلابی و زن اسلامی در بیداری اسلامی کشورهای منطقه نقش بسیار زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه زن در برخی از کشورهای اسلامی چون عربستان نیز منزلت و جایگاه زیادی نداشته است، یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی ایران، امروز زنان در خیزش‌ها و جنبش‌ها در کنار مردان قرار گرفته‌اند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه حضور زنان کشورهای اسلامی در خیزش‌ها الگو گرفته از زنان ایران است، ادامه داد: جایگاه و منزلت زن در کشور بعد از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان حفظ شده است.

وی با بیان اینکه زنجان الگوی حرکت زنان انقلابی است، تصریح کرد: زنان با چادر و نماد عفاف و حجاب اسلامی خود در راهپیمایی‌های دوران انقلاب حضور داشتند.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف پابه‌پای مردان برای ارتقای نظام و ایجاد خودباوری بیشتر و استقلال در حوزه‌های مختلف مادی و معنوی گام برمی‌دارند، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم گام‌های بلندتری در هفته زن برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در طول دولت نهم و دهم اقدامات خوبی در زمینه امور مربوط به بانوان صورت گرفته است، ادامه داد: توسعه ورزش بانوان در فضاهای اختصاصی، کلنگ‌زنی مجموعه ورزشی ویژه بانوان، کلنگ‌زنی فرهنگسرای دوم بانوان و استفاده از ظرفیت‌های پارک بانوان از جمله اقدامات صورت گرفته در سه سال اخیر در استان زنجان است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در زمینه اشتغال بانوان اقدامات خوبی در استان زنجان صورت گرفته است، اظهار داشت: طراحی مجتمع تولیدی 30 هکتاری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای بانوان از جمله اقدامات استانداری در زمینه اشتغال آنها بود که هیچ استقبالی از این طرح صورت نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال جاری و ایجاد اشتغال از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطر نشان کرد: زنان نیز در تحقق این شعار نقش بسیار زیادی دارند.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال تسهیلات خوبی به بانوان ارائه می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه تقریبا نیمی از زنان استان زنجان در بخش کشاورزی مشغول هستند، ارائه تسهیلات با بهره هفت درصدی گام موثری در توسعه سطح زیر کشت و بالا بردن تولیدات محصولات به شمار می‌رود.

وی همچنین با پیشنهاد برگزاری همایش ویژه بانوان با  محوریت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در استان زنجان اظهار داشت: در این برنامه از زنان تولیدکننده و فعال واحدهای تولیدی تجلیل می‌شود.

استاندار زنجان همچنین برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات بانوان را در استان زنجان از برنامه‌های موثر در هفته زن برشمرد و افزود: این نمایشگاه نیز باید ویژه بانوان دایر شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول