اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر:

نقش زنان در سیاست‎گذاری‎های کلان بیشتر مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی سیاسی استاندار بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم، مؤثر و کلیدی زنان در عرصه‎های توسعه، پیشرفت و سازندگی، در سیاست‎گذاری‎های کلان نیز نقش این قشر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نقش زنان در سیاست‎گذاری‎های کلان بیشتر مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین شنبدی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی امور بانوان اظهار داشت: در عرصه‎های مختلف هر جا صحبت از پیشرفت و توسعه و تعالی بوده زنان نقشی کلیدی و ماندگار داشته‎اند و برنامه‎ریزان و مسئولان باید به این امر توجه خاص داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا زنان، نیازها، مطالبات، توانمندی‎ها و استعدادهای آنان در هدف‎گذاری، سیاست‎های کلان کوتاه مدت و درازمدت در راستای تحقق برنامه پنجم توسعه بررسی و کارشناسی شود تا بتوانیم در این زمینه برنامه‎های مناسب و کاربردی طراحی و اجرا کنیم.

شنبدی اضافه کرد: شناسایی بایدها و نبایدها و آسیب‏ها در حوزه زنان ضروری است و تامین اعتبارات در حوزه خانواده و مجموعه مسائلی که ما را برای استفاده از تمام ظرفیت‎ها در این زمینه سوق می‎دهد و به هدف نزدیک می‏کند باید با حساسیت دنبال شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر یادآور شد: ایجاد کمیته زیرمجموعه کارگروه بانوان و خانواده به منظور ایجاد اشتغال بانوان و شناسایی آسیب‎های متوجه خانواده با تعیین جامعه هدف ضروری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: پیش از این کارگروه بانوان و امور اجتماعی و فرهنگی به طور مشترک برگزار می‏شد که با تصمیم هیئت وزیران کارگروه بانوان از امور فرهنگی و اجتماعی تفکیک و مستقل شد.

زهرا عرفان افزود: با تصویب نهاد ریاست جمهوری این دو کارگروه با هم ادغام شده بود که به منظور پیگیری هر چه بهتر و مستقل مصوبات مربوط به بانوان و خانواده این کارگروه تفکیک و به صورت یک کارگروه تخصصی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی اظهار داشت: کارگروه تخصصی بانوان با توجه به ماموریت‎هایی که بر عهده دارد دستورالعمل‎هایی را در راستای تحقق مطالبات دختران و جوانان در دستور کار خود قرار داده و مصوبات مربوط را با جدیت پیگیری می‎کند.

عرفان ادامه داد: امیدواریم دستگاه‎های اجرایی با ارائه طرح و برنامه‎های مناسب در قالب برنامه‎های کوتاه‌مدت و میان‌مدت در حوزه زنان و خانواده به اجرایی شدن مصوبات این کارگروه و تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه در استان کمک کنند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول