اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان استاندار آذربایجان غربی خبر داد

مستندسازی حماسه زنان ایثارگر و مبارز آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: طرح مستندسازی حماسه زنان ایثارگر و مبارز آذربایجان غربی در 8 سال دفاع مقدس اجرایی می‌شود.

مستندسازی حماسه زنان ایثارگر و مبارز آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مریم دهقان ظهر امروز در نشست خبری که در سالن شماره 1 استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: این طرح در راستای ثبت و حفظ رشادتهای بانوان استان در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی با اشاره به میزان اعتبار واگذار شده برای فاز نخست این طرح، تصریح کرد: فاز نخست این طرح که در دهه فجر امسال به مرحله اجرا در می‌آید 20 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه این طرح در 3 فاز به مرحله اجرا در می‌آید، افزود: موسسه‌ای از بخش خصوصی در این زمینه همکاری خواهد کرد که در این راستا زنان مبارز شناسایی شده‌اند و تعداد آنها در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

دهقان ادامه داد: این طرح با مشارکت صدا و سیما، جامعه زنان بسیج سپاه شهدا، بنیاد شهید و امور ایثارگران و امور بانوان استانداری آذربایجان غربی اجرا می‌شود و بر این اساس تمام زنان تاثیرگذار استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس شناسایی و رشادت‌های آنها در این طرح ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حماسه‌ها به صورت کتاب، فیلم و نرم افزار منتشر می‌شود، گفت: همکاری دستگاه‌های مذکور در این زمینه قابل تحسین است.

* اجرای 200 عنوان برنامه در دهه‌فجر توسط بانوان آذربایجان غربی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از اجرای 200 عنوان برنامه توسط بانوان استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها توسط امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان به مراحل اجرا در می‌آیند.

دهقان برگزاری همایش توسط دانشگاه علوم پزشکی استان با عنوان " نقش زنان در حفظ ارزش‌های اسلامی و امام راحل"، جشنواره فرهنگی ورزشی و خانوادگی بومی و محلی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری مسابقاتی برای دانشجویان در قالب‌های مختلف، برگزاری گفتمان‌هایی در قالب بصیرت و ولایت، جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی از مهمترین برنامه‌هایی است که در دهه‌فجر امسال در استان برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های استان نیز در این راستا برنامه‌هایی ارائه داده‌اند، افزود: حضور زنان عشایر در برنامه‌های بزرگداشت دهه‌فجر، گردهمایی جوانان و مسئولان، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا از برنامه‌هایی است که در شهرستان‌های استان برگزار می‌شوند.

این مسئول از همایش زنان عاشورایی خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با عنوان " تفکر فاطمی، بصیرت و رسالت زینبی، زندگی مهدوی " 29 دی ماه امسال برگزار می‌شود.

دهقان اعلام کرد: در این همایش از افراد برگزیده که در زمینه‌های مقاله نویسی، شعر و وبلاگ نویسی آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول