اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند در همایش زنان ایثارگر:

نقش اساسی زنان در تحکیم بنیان خانواده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: نقش اساسی زنان در جامعه امروز، تحکیم بنیان خانواده است که می‏تواند بزرگ‏ترین راه مقابله با جنگ فرهنگی دشمن باشد.

نقش اساسی زنان در تحکیم بنیان خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏رضا قاسمی‏فرزاد عصر امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در همایش زنان ایثارگر شهرستان دماوند که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به جایگاه زنان در جامعه افزود: آنچنان که اعتقاد داریم، مرد از دامن زن به معراج می‏رود و زن می‏تواند با تربیت صحیح فرزندان، جامعه را به سوی فلاح و رستگاری هدایت کند.

وی تصریح کرد: اگر در جوامع غربی شاهد بی‏بند و باری و نابودی بنیان خانواده هستیم، بزرگ‏ترین دلیل آن این است که زنان به خوبی نقش خود یعنی مادری و همسری را ایفا نمی‏کنند.

فرماندار شهرستان دماوند از حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) به عنوان دو الگو و اسوه زن مسلمان یاد و خاطر نشان کرد: این دو بانو، همسری دلسوز و فداکار و مادری مؤمن و درستکار بودند که توانستند در عمر پربرکت خود تأثیر ژرفی بر تاریخ بگذارند.

قاسمی‏فرزاد بیان داشت: اگر در 34 سال قبل شاهد به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به رهبری و زعامت رهبر کبیر انقلاب بودیم، توجه و شناخت عمیقی بود که حضرت امام خمینی (ره) از نقش زنان داشت و توانست آنان را دوشادوش مردان وارد نهضت سازد.

وی به نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی زنان از فرزندان و همسران خود در دوران دفاع مقدس در کنار حضور ایشان در صحنه‏های نبرد، توانست زمینه را برای حضور بیشتر مردان در این عرصه و پیروزی نهایی به وجود آورد.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: زمانی که صدام می‏خواست ظرف مدت یک هفته کشور را به اشغال خود درآورد، مقاومت جانانه زنان و مردان در خرمشهر که 34 روز به طول انجامید، ارتش بعثی را فلج ساخت و باعث شکست‏های بعدی آنها شد.

قاسمی‏فرزاد تأکید کرد: اگر در دفاع مقدس، زنان در کنار مردان باعث به وجود آمدن پیروزی شدند، امروز نیز باید با تحکیم بنیان خانواده به مقابله با جنگ فرهنگی دشمن بروند و بار دیگر با شکست آنان حقارت و خفت را برای دشمنان اسلام به ارمغان آورند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول