اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شاهرود:

نقش پررنگ زنان شهیده با برگزاری یادواره‌ها دیده می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شاهرود گفت: برگزاری یادواره شهدای زن موجب یادآوری نقش پررنگ، تاثیرگذار و مهم زنان شهیده و زنان ایثارگری می‏‌شود که در طول این سال‌ها، به هر طریقی از اسلام و انقلابشان دفاع کردند.

نقش پررنگ زنان شهیده با برگزاری یادواره‌ها دیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهیده ناهید فاتحی‏‌کرجو و شهدای زن شهرستان شاهرود در مسجد سجادیه شاهرود اظهار داشت: زنان از صدر اسلام نقشی بسزا و پررنگ در دفاع از اسلام داشتند و حاضر به نثار جان و مال خویش در این راه می‌شدند.

امینی افزود: زنانی همچون حضرت خدیجه(س) که در راه دفاع از دین پیامبر(ص) همه چیز خود را نثار کرد و الگویی برای دیگر زنان از صدر اسلام تاکنون شد که همواره پشتوانه محکمی برای دفاع از مقدساتشان باشد.

وی با بیان مختصری از زندگی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو، اظهار داشت: این بانوی شهیده، الگویی است برای زنان و دختران مسلمان؛ چراکه در راه حفظ حجاب، دین و پیروی از اعتقادات و امام خود حاضر شد جان خود را تقدیم کند.

امام جمعه موقت شاهرود تصریح کرد: زنان شهیده به ویژه زنان شهیده شهرستان شاهرود در زندگی خود بی‏‌نظیر بودند و با عشق فراوانی که به امام و انقلابشان داشتند همواره در صحنه، چه در سنگرهای دفاع از حق علیه باطل و چه در پشت جبهه حاضر بوده و حضور پرشوری داشتند.

امینی تاکید کرد: با توجه به اینکه امروزه متاسفانه یادواره شهدا فقط اختصاص به مردان شهید دارد؛ باید این امر نهادینه‌سازی شود که در طول سال، یادواره شهدای زن نیز برپا شود.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای زن موجب یادآوری نقش پررنگ، تاثیرگذار و مهم زنان شهیده و زنان ایثارگری می‏‌شود که در طول این سال‌ها، از هر طریقی که می‌توانستند از اسلام و انقلابشان دفاع کردند.

هدف از برپایی این بزرگداشت، ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت‌های شهدا و نقش پررنگ زنان در دفاع از میهن، شناساندن ارزش‌ها و شخصیت والای این شهدا و الگوسازی آنها برای جوانان عنوان شده است.

یکی از برنامه‌های اجرایی در این مراسم با عنوان "مناظره قرآنی نونهالان" انجام شد و هدف از اجرای این برنامه، تشویق کودکان و نوجوانان به انس بیشتر با قرآن و آشنایی افراد با آیاتی از قرآن در مورد شهدا و شهادت بود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول