اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت:

نقش زنان در جامعه کمتر از مردان نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی به‌ ویژه در دوران دفاع مقدس گفت: نقش زنان در جامعه کمتر از مردان نیست.

نقش زنان در جامعه کمتر از مردان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، قربانعلی مقبلی شامگاه یکشنبه در مراسم جشن بزرگ کوثر در شهرستان پاکدشت با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بزرگداشت مقام زن، اظهار داشت: این روز بهترین روز برای ارج نهادن به تلاش‌ها و زحمات این قشر زحمتکش در جوامع بشری است.

فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیت والای حضرت زهرا(س) گفت:‌ الگو قرار دادن شخصیت دخت نبی‌ مکرم اسلام(ص) برای زنان در این عصر و زمان حیاتی یک نیاز مبرم است.

وی در ادامه ‌حضرت فاطمه(س) را الگویی برای تمام زنان عالم دانست و خاطرنشان کرد: شخصیت نورانی حضرت فاطمه(س) الگوی یک زن کامل اسلامی از تمام جهات و ابعاد است چنان‌که با مطالعه زندگی ایشان می‌توانیم به تمام دستورالعمل‌های اسلامی درباره وظیفه زن در قبال دین و جامعه، وظیفه زن به عنوان همسر، جایگاه زن در پرورش و تربیت فرزند و عمل به تکلیف دینی و سیاسی پی‌ برده و با به کار بستن آن در زندگی، همیشه موفق باشیم.

مقبلی به نقش زنان در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: هیچ‌گاه در جامعه نقش زنان ما کمتر از مردان نبوده بلکه جلوتر از مردان بوده است.

وی در ادامه ابراز داشت: اگر تاریخ را مرور کنیم به زنانی بر‌خورد می‌کنیم که نام آنها برای همیشه ثبت و نشانگر مقام و منزلت بالای آنهاست.

فرماندار شهرستان پاکدشت با بیان اینکه حجاب برنده‌ترین سلاح زنان جامعه اسلامی است، افزود: بانوان کشور ما امروزه وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید با حفظ حجاب و عفاف، ایستادگی در برابر تهاجمات فرهنگی و آگاه‌سازی و تربیت صحیح فرزندان، دین خود را به خون شهیدان انقلاب ادا کنند و حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند.

در پایان این جشن از مادران و هنرمندان نمونه شهرستان پاکدشت تجلیل به‌ عمل آمد.

انتهای پیام/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول