اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی شرکت تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران:

120 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور نوسازی می‌‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: 120 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور تا پایان سال جاری نوسازی و احیا می‌شود.

120 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور نوسازی می‌‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محمد جمور در مراسم معارفه سرپرست اداره بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی قزوین اظهار کرد: این میزان واحد مسکونی از محل اعتبارات تخصیصی سال‌های گذشته نوسازی شده است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با تصویب کارگروه مسکن وزارت راه و شهرسازی سال جاری بانک‌های عامل 100 هزار فقره تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده با نرخ سود دوران مشارکت 20 درصد و فروش اقساطی 15 درصد پرداخت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: همچنین در این کارگروه نوسازی 50 هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن مهر خود مالکی مصوب شده است که این تسهیلات برای افراد متاهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز پیش‌بینی شده است.

جمور با اشاره به تسهیلاتی که برای انبوه‌سازان در بافت فرسوده در نظر گرفته شده، افزود: این افراد می‌توانند در مرحله سوم دریافت وام، متقاضیان فروش اقساطی خود را معرفی کنند، واحدهای مسکونی زیر پنج واحد نیز تا مرحله فروش و تکمیل ساختمان برای معرفی متقاضیان فرصت دارند.

وی، نرخ سود تسهیلات بانکی برای انبوه‌سازان در بافت فرسوده شهر تهران 9 درصد، مراکز استان‌ها هفت درصد و در شهرستان‌ها چهار درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون برای ساخت و ساز سنتی در بافت فرسوده 200 میلیون ریال، نیمه صنعتی 220 میلیون ریال و صنعتی 250 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اضافه کرد: تاکنون 73 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کشور داریم که طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه سالیانه باید 10 درصد آن نوسازی و احیا شود.

جمور با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تصویب افزایش تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به 300 میلیون ریال ابراز امیدواری کرد و گفت: با افزایش تعامل بین مردم، ادارات کل راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و دیگر نهادهای مسئول، زمینه تحقق برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه در این زمینه فراهم می‌شود.

محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: تاکنون در شهر قزوین 400 هکتار و در کل استان قزوین 600 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که بخشش 75 درصدی عوارض و یک طبقه تراکم رایگان از سوی شهرداری و اعطای وام 200  میلیون ریال از جمله مشوق‌های پیش‌بینی شده برای تسریع در نوسازی این بافت محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان این استان هم با ارایه گزارشی خاطر نشان کرد: برای نوسازی بافت فرسوده استان قزوین مالکان دو هزار و 600 واحد مسکونی در سال گذشته برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و از ابتدای سال جاری تاکنون مالکان 800 واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و 500 واحد نیز با استفاده از تسهیلات مسکن مهر در بافت فرسوده نوسازی می‌شود.

وی یادآور شد: راه‌اندازی اداره بافت فرسوده در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تسریع در نوسازی و احیا بافت‌های فرسوده است که در این استان امروز علی‌اکبر حبیبی به عنوان رئیس این اداره تازه تأسیس معرفی شد.

انتهای پیام/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول