اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قدس:

62 درصد مناطق مسکونی قدس در بافت فرسوده قرار دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار قدس گفت: 62 درصد مناطق مسکونی این شهرستان در بافت فرسوده قرار دارد که با وقوع زلزله پنج تا شش ریشتری مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود.

62 درصد مناطق مسکونی قدس در بافت فرسوده قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قدس به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، علی جهانبخشی افزود: به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراستاندارد، وقوع زلزله یا هر حادثه غیرمترقبه‌ای این شهرستان را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه پیشرفت بافت‌های فرسوده روز به روز افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: وجود مسیرها و کوچه‌های باریک امکان امدادرسانی در بروز حوادث را به حداقل می‌رساند و همین موضوع می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه از عملکرد شهرداری قدس در آنچه که برخورد ضعیف برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز نامید، انتقاد کرد.

جهانبخشی با انتقاد از عملکرد شهرداران درباره پدافند غیرعامل اظهار داشت: برخی افراد به خاطر منافع شخصی، حقوق عموم جامعه را زیرپا می‌گذارند.

وی افزود: به رغم اینکه کشور در حوزه‌های علمی، اقتصادی، دفاعی و نظامی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است ولی در زمینه شهرسازی و مهندسی تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی دارد.

فرماندار شهر قدس بر بسیج تمام مسئولان شهرستان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در بروز حوادث غیرمترقبه تاکید کرد و گفت: باید با همفکری و همکاری تدابیری اندیشیده شود تا در زمان بحران، کمترین خسارت‌ها را شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: آشنا کردن مسئولان و نیروهای امدادرسان نسبت به چگونگی برخورد با مشکلات در زمان بحران و شرکت در مانورها و دوره‌های آموزشی مختلف مانند پدافند غیرعامل از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از افزایش خسارت در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه است.

جهانبخشی گفت: شکستگی لوله‌های آب و گاز، آب‌گرفتگی، شیوع بیماری‌های واگیردار، عفونت‌ها، آشفتگی‌های روحی و حساسیت‌ها در زمان بحران هر کدام می‌تواند مشکلات و آثار مخربی به دنبال داشته باشد که بدون تدبیر، برنامه‌ریزی و آشنایی با پدافند غیرعامل امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول