اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دوگنبدان:

خریداری پراکنده بافت‌های فرسوده نوعی آب در هاون کوبیدن است

خبرگزاری فارس: شهردار دوگنبدان با تأکید بر خریداری منازل واقع‌ شده در بافت فرسوده به صورت متمرکز و اجرای پروژه‌ها در آن مناطق گفت: با خریداری بافت فرسوده به صورت پراکنده نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

خریداری پراکنده بافت‌های فرسوده نوعی آب در هاون کوبیدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید عبدالکریم قاضی‌فر شامگاه سه‌شنبه در جلسه استانی کارگروه بازسازی بافت فرسوده گچساران که با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولان محلی در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: احیای بافت فرسوده در راستای افزایش کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مردم بسیار مهم و مورد تأکید است.

* 1300 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان است

شهردار دوگنبدان با اشاره به مصوبه هیئت دولت در سفرهای استانی در زمینه ساماندهی بافت فرسوده تصریح کرد: در سفر هیئت دولت به این شهرستان خرید افزون بر یک‌هزار و 300 واحد مسکونی در محلات دارای بافت فرسوده مصوب شد.

قاضی‌فر با تأکید بر لزوم همکاری ادارات عضو کارگروه نوسازی بافت فرسوده گچساران بیان داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید با اجرایی کردن به موقع مصوبات، به تعهدات خود در راستای احیا و نوسازی این بافت عمل کنند.

وی مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده و اجرای پروژه‌های خدماتی، مذهبی، رفاهی، ورزشی و فرهنگی را از جمله مهم‌ترین دلایل و اصلی‌ترین اهداف اصلاح، احیا و نوسازی این بافت‌ها عنوان کرد.

قاضی‌فر افزود: صاحبان تعدادی از منازل واقع‌ شده در بافت‌های فرسوده مشخص نیستند و برای نوسازی این واحد‌ها باید این بافت‌ها تعیین تکلیف شوند.

وی با انتقاد از نحوه خرید واحدهای بافت فرسوده به صورت پراکنده بیان کرد: اینکه به صورت پراکنده منازل خریداری شود نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

* آمادگی شهرداری برای ایجاد فضای سبز در بافت فرسوده

شهردار دوگنبدان یادآور شد: نزدیک به یکسال از برگزاری جلسات بافت فرسوده می‌گذرد اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

قاضی‌فر ادامه داد: باید منازل بافت فرسوده به صورت متمرکز خریداری شود و پروژه‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی و فضای سبز در این مناطق خریداری ‌شده اجرا شود.

وی تأکید کرد: تا زمانی که عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز نشود مردم برای همکاری با مسئولان متولی این امر اعتماد لازم را به دست نمی‌آورند.

قاضی‌فر با بیان اینکه خریداری پراکنده منازل و تخریب آنها برای شهرداری خساراتی به وجود آورده است، افزود: در صورت خریداری منازل واقع‌ شده در بافت‌های فرسوده توسط راه و شهرسازی، شهرداری دوگنبدان آمادگی کامل برای اجرای پروژه‌ها و ایجاد فضای سبز در این مناطق را دارد.

وی با تأکید بر لزوم آمادگی مسکن و شهرسازی برای تأمین اعتبار لازم برای خریداری بافت‌های فرسوده بیان کرد: به محض تملک بافت فرسوده توسط راه و شهرسازی زمین‌ها تغییر کاربری داده می‌شود و برای ساخت فضاهای فرهنگی، ورزشی و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار دوگنبدان اجرای این پروژه‌ها را گامی مهم و اساسی در راستای خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان عنوان کرد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول