اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر جیرفت تأکید کرد

مشارکت مردم در طرح ساماندهی بافت فرسوده جیرفت

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر جیرفت گفت: طرح بهسازی و ساماندهی بافت فرسوده جیرفت جز با مشارکت مردم و حمایت دولت ممکن نیست که دولت هم‌اکنون این آمادگی را دارد.

مشارکت مردم در طرح ساماندهی بافت فرسوده جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ظهر امروز جلسه اعضای کارگروه مطالعاتی و طراحی مهندسان مشاوره شهرستان در راستای تدوین برنامه عملیاتی و تصویب پروژه‌های پیشنهادی طرح بهسازی و ساماندهی بافت فرسوده شهرستان جیرفت، تصویب پروژه‌های اجتماعی، شناخت و تحلیل بافت فرسوده و ارائه پیشنهادهای سازنده از سوی نخبگان و صاحب‌نظران و مسئولان محلی برگزار شد.

کوچک‌علی کمالی عضو شورای شهر جیرفت در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این جلسه حول محور فعالیت‌پذیری و زندگی پذیری به منظور رسیدن به یک تحول عظیم و همه‌جانبه در سطح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر تشکیل شده است.

وی افزود: هدف این طرح تبدیل وضعیت کنونی بافت فرسوده به وضعیت مطلوب آن و تغییر در سیمای نازیبای شهر و برطرف کردن اشکالات فنی و مقاوم‌سازی پروژه‌های ساختمانی و عمرانی در خور این خطه است.

کمالی با بیان اینکه در این راستا با نگاه شهر خوب و سالم ساختنی است، نه یافتنی حرکت کرد، تصریح کرد: این اقدام جز با مشارکت مردم و حمایت دولت ممکن نیست که دولت هم‌اکنون این آمادگی را دارد.

وی خاطر نشان کرد: این بازسازی فرصت خوبی برای مالکان، ساکنان و کسبه بازار  است با این دیدگاه که هر جا مردم، مالکان و ساکنان پیش‌قدم بودند، مشارکت شکل گرفته و روند توسعه شتاب بیشتری داشته است.

عضو شورای شهر جیرفت گفت: چند سئوال مهم از شهروندان جیرفتی که در محدوده مرکزی شهر متصل به خیابان‌های شهید رجایی، شهید طالقانی، مسجد جامع و دولت که اکثر مایحتاج مردم از این مسیرها تأمین می‌شود، مطرح است که آیا وضعیت ترافیک این محدوده، مناسب بودن جای پارک خودروها، دسترسی آسان شهروندان به مراکز درمانی و ایمنی و بهداشتی بودن ساختمان‌های محل کسب مورد رضایت است.

کمالی اذعان داشت: مطمئن هستم اگر مالکان، ساکنان و کسبه بازار از اهداف طرح اطلاعات لازم را به دست بیاورند و آن‌ را مورد بررسی قرار دهند، قطعا در اجرای طرح مشارکت می‌کنند و از تسهیلات آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: از حداقل مزایای این طرح ساختن بنای زیبا در پنج طبقه، استفاده بهینه از زمین و هوا و ذخیره کردن سرمایه چند نسل است.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول