اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج خبر داد

تسریع در پرداخت تسهیلات برای بازسازی بافت‌های فرسوده کرج

خبرگزاری فارس: شهردار کلانشهر کرج اعلام کرد: برای بازسازی بافت‌های فرسوده این شهرستان طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان تسریع می‌شود.

تسریع در پرداخت تسهیلات برای بازسازی بافت‌های فرسوده کرج

سید علی آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی کشورمان به صورتی بوده که وقوع برخی از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله از درصد بسیار بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در برخی مناطق کشور به مانند شهرستان کرج تراکم جمعیتی بالایی ساکن هستند که وقوع هر گونه حادثه در این مناطق موجب افزایش خسارات جانی و مالی می‌شود.

شهردار کرج افزود: بنابراین باید پیش از وقوع حادثه به فکر مقابله با حوادث غیر طبیعی بود و ضروری است تا بر اساس یک برنامه‌ریزی جامع و کامل پیش‌بینی‌های لازم برای تامین امنیت جانی و مالی مردم انجام شود.

آقازاده در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در کلانشهر کرج برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها صورت گرفته است؟ گفت: برای این منظور چندین طرح به صورت همزمان در دست اجرا داریم، از جمله نظارت بر نحوه ساخت و سازها با هدف احداث ساختمان‌‌های مقاوم که بر اساس استانداردهای روز انجام می‌شود.

وی متذکر شد: البته باید توجه داشت که همه اقدامات و مسئولیت‌ها را نباید از شهرداری‌ها طلب کرد و در این حوزه دستگاه‌های مختلف هر کدام وظائفی را بر عهده دارند.

شهردار مرکز استان البرز افزود: همچنین نهادهای مالی مانند بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز باید به حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های فوق آمده و منابع مالی آن را تامین کنند.

آقازاده تاکید کرد:‌ در نهایت خود مردم باید آغاز کننده راه باشند و با استفاده از شرایط و تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار داده می‌شود، اقدام به نوسازی و مقاوم‌سازی منازل و ساختمان‌هایی که در تملک آنها است،‌ کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طرح‌هایی در کرج اجرا می‌شود که منابع مالی مورد نیاز مردم برای بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده را تامین می‌کند.

شهردار کرج اعلام کرد: در حال حاضر چند منطقه که بیشترین نیاز را داشته و خطرات بیشتری به دلیل مقاوم نبودن ساختمان‌ها مردم ساکن این مناطق را تهدید می‌کند، شناسایی شده و قرار است با همکاری بانک‌های عامل تسهیلات مالی مورد نیاز برای بهسازی ساختمان‌ها پرداخت شود.

آقازاده در پایان گفت: در حال حاضر بخش‌هایی در منطقه 4 شهرستان کرج که دارای بیشترین بافت‌های فرسوده هستند شناسایی و مردم می‌توانند برای استفاده از تسهیلات مالی برای بازسازی خانه‌های خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول