اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مسکن‌سازان همدان تأکید کرد

لزوم سرعت‌بخشی به بهسازی بافت فرسوده

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان بر لزوم جدی گرفتن هشدار کارشناسان و سرعت بخشیدن به بهسازی بافت فرسوده تأکید کرد.

لزوم سرعت‌بخشی به بهسازی بافت فرسوده

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری و مداخله بهینه در این بافت‌ها با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو است، اظهار داشت: از یک طرف نوسازی تمام بافت‌های فرسوده سرمایه اولیه بالایی را طلب می‌کند که تأمین آن توسط دولت بسیار مشکل یا تقریباً غیر ممکن به نظر می‌رسد.

وی افزود:‌ در مجموع مداخله و برخورد با بافت‌های فرسوده باید به گونه‌ای باشد که ضمن کاهش عامل زمان، نتایج مطلوب‌تر و مؤثرتری از لحاظ مقاوم‌سازی ابنیه، بهبود وضعیت معابر و خدمات اساسی و اصلاح شرایط اقتصادی و اجتماعی بافت و ساکنان آن را در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان با اشاره به ضرورت نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری با مشارکت مردم و همه مسئولان ابراز داشت: یکی از اساسی‌ترین و مفیدترین راه حل‌هایی که برای رسیدن به اهداف بالا و رویارویی با مشکلات گفته‌شده مطرح می‌شود توجه به مقوله مشارکت مردمی و برنامه‌ریزی درست برای بالفعل کردن قدرت توده‌ مردم است.

وی عنوان کرد: مشارکت مردمی از چندین جنبه حائز اهمیت است نخست آنکه این مشارکت به تأمین سرمایه اولیه مورد نیاز پروژه کمک می‌کند چرا که از یک سو آورده‌های غیر نقدی ساکنان بافت‌های فرسوده که همان زمین‌ها و املاک آنهاست سرمایه اولیه مورد نیاز را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر آورده‌های نقدی مردم بخشی از هزینه اولیه را تأمین می‌کند.

اسدی تصریح کرد: اتکا به سرمایه‌های خود مردم و گردآوری و هدایت آنها برای پروژه‌های عظیم از جمله مهم‌ترین راهکارها برای اجرای طرح‌های مختلف با سرمایه اولیه بالا و نیز استفاده از امکانات و سرمایه‌های بالقوه توده‌های مردم است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت ساکنان بافت‌های فرسوده در نوسازی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی این گونه مداخله‌ها را کاهش می‌دهد، بیان داشت:‌ شریک کردن مردم در نوسازی محل زندگی خویش این احساس را در آنان برمی‌انگیزد که به راستی در سرنوشت خود دخیل بوده و از این رو به دلیل تعلق خاطر به محیط زندگی‌شان با پروژه نوسازی همراهی کرده و مقابله با طرح به حداقل خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان گفت: با توجه به آسیب‌پذیری کشور ما از نظر حوادث غیر مترقبه و حوادث ایجاد شده اخیر در استان آذربایجان شرقی و زلزله‌های پی در پی در نقاط دیگر کشور زنگ خطری برای مردم و مسئولان در مورد لزوم جدی گرفتن هشدار کارشناسان و سرعت بخشیدن به بهسازی بافت فرسوده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه یکی از نکات آسیب‌پذیر در وقوع زلزله بافت‌های فرسوده است، خاطرنشان کرد: نوسازی و مقاوم‌سازی باید با شتاب بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول