اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت صورت می‌گیرد

افتتاح 2300 واحد مسکن مهر در بافت فرسوده همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان گفت: امسال در استان همدان 2 هزار و 334 واحد مسکن مهر در بافت فرسوده در هفته دولت افتتاح می‌شود.

افتتاح 2300 واحد مسکن مهر در بافت فرسوده همدان

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از برنامه‌های هدف‌گذاری شده شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان در سال 91 افتتاح و بهره‌برداری از 2 هزار و 400 واحد مسکن مهر در بافت فرسوده تا پایان سال بوده است.

وی افزود: با استقبال مردم از دریافت تسهیلات بدون سپرده در بانک‌ها و تشویقات شهرداری‌ها در تخفیف پروانه ساختمانی به ویژه در شهرستان‌ها هم‌اکنون 2 هزار و 334 واحد مسکن مهر آماده افتتاح است که این امر در هفته دولت صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان تصریح کرد: از واحدهای مسکونی آماده افتتاح یک هزار و 222 واحد در شهر همدان، 775 واحد در ملایر، 38 واحد در نهاوند، 152 واحد در تویسرکان، 95 واحد در اسدآباد، 16 واحد در کبودراهنگ و 36 واحد نیز در شهرستان بهار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری به هدف 2 هزار و 400 واحد رسیده‌ایم، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به 3 هزار و 500 واحد افزایش یابد.

اسدی با اشاره به تسهیلات ارائه شده در سال 90 و 91 ادامه داد: با توجه به پیگیری برخی از ساخت و سازها از سال گذشته تاکنون 89 میلیارد ریال تسهیلات از طریق سیستم بانکی برای نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از اقدامات مهم شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان تعیین بافت فرسوده در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و کمتر از 25 هزار نفر جمعیت بوده که در این راستا در سطح استان همدان یک‌هزار و 858 هکتار بافت فرسوده شناسایی و مصوب شده است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان در ادامه سخنانش یادآور شد: در شهر همدان 698 هکتار، در شهرستان ملایر 170 هکتار، نهاوند 171.8 هکتار، تویسرکان 188 هکتار، بهار 104 هکتار، اسدآباد 162 هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

وی اضافه کرد: در شهرستان کبودراهنگ نیز 83 هکتار، رزن 96 هکتار، لالجین 69 هکتار، جورقان 44 هکتار، فامنین 72.2 هکتار بافت فرسوده مصوب شده است.

اسدی افزود: از 11 شهری که بافت فرسوده مصوب داریم هفت شهر از جمله همدان، بهار، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و لالجین دارای مشاور طرح هستند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در چهار شهر ملایر، فامنین، جورقان و رزن نیز برای سال 91 هدف‌گذاری شده که در صورت تأمین اعتبار کارهای مطالعاتی در این شهرها نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول